Gå til innhold

Riskhospitalernes skravletråd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har født der før, var veldig fornøyd med jordmødrene. Mindre fornøyd med anestesilegen, men de er jo så kjapt inn og ut at de gidder vel ikke prøve å være hyggelige engang. Dessuten stakk han feil og brukte meg som nålpute, å få epidural som jeg ikke rakk å få noe virkning av var kjipere enn selve fødselen.....

Ellers har de litt for lite "komfi" møbler tilgjengelig:) Var der bare en natt, ville heller hjem. Delte rom med ei som sleit med amming og div, så skreik ikke barnet så skreik mor så jeg oppholdt meg minst mulig på rommet.

Skal også føde på rikshospitalet....føler meg trygg på det, og har så langt ikke så mye å lure på. Var der for omvisning, men da var det fullt på alle fødestuene, så fikk ikke se dem. Synes det er en trygghet å vite at det er hit de sykeste barna kommer, det betyr jo at de sitter på ekspertisen...

Har 6 uker igjen nå, og er veldig klar for å få dette overstått.

Skal på omvisning tirsdag om en uke, håper jeg blir litt tryggere av det..merker jeg sliter litt med traumer etter forrige fødsel! og det irriterer meg litt. æsj. Så jeg håper det blir en ok runde.

Skal forøvrig på Lamaze-fødekurs til helgen, har noen erfaring med det? Kommer lovlig seint igang med pusteøvelsene, men det får heller være. Litt er bedre enn ingenting.

Ellers, hva med det fødselsforberedende kurset som Rikshospitalet arrangerer? Har noen vært på det? Og hva synes dere?

Hei!

Jeg har vært på omvisning på Riksen og fikk se Det grønne rommet - der hvor de ikke tilbyr smertelindring. Jeg har bestilt det rommet så sant det er ledig. Jeg er egnetlig litt dum og naiv - tror jeg føde som en utkvinne og ikke trenge smertestillende, kunne ha nok krefter til å ta imot barnet selv osv...... Kanskje en tabbe å ikke ville ønske seg smertelindring.

Vi har ikke vært på fødselskurs i det hele tatt pga. at vi reiser mye begge to, men jeg undersøkte litt og det virker som om de er veldig flinke på Riksen, men det høresw jo enda mer avansert ut med Lamaze (vet jo ikke hva det er da....).

På Riksen tilbyr de også samtaler med jordmor om hva som helst en skulle lure på mht. fødsel og Riksen. De er så fine der - anbefales!

Det hadde vært hygelig å prate sammen med Riksenfødende - det er treff på Grünerløkka 14. april - kom kom! Se på treffsidene.

Annonse

Da har jeg vært på omvisning! Var heldig og fikk se både en fødestue og barselrom. Synes de virker så utrolig hyggelige på Riksen! og proffe. Veldig betryggende.

Har også skrevet et brev om tanker rundt fødselen, som jeg har tenkt å sende på mail. Jordmora som viste oss rundt var udelt positiv til dette, og sa at det gjorde arbeidet deres lettere også. Hurra!

Ett skritt nærmere mindre fødeangst!

:)

Ellers, hvordan går det med dere...?

"Fødeangsten" kommer fra forrige fødsel, hvor jeg hadde en negativ opplevelse med jordmor, og kjemien stemte ikke mellom oss..Jeg ble så fryktelig usikker og redd! Gikk lenge i dette svangerskapet og grudde meg bare til fødesituasjonen..Men Riksen virker så utrolig proffe og samtidig vennlige! Det gjør meg også trygg;) Og det er alt jeg trenger, i bunn og grunn..

Hehe..det er litt rart å lese om alle her inne som har termin, men håper på å føde før..Er det ikke slik at det er jevnt fordelt å føde før og etter terminen egentlig? Hørte også at ca 4% føder på termindato:) Selv har jeg altfor mye skole/studiearbeid å bli ferdig med, til at jeg håper babyen kommer før termin..ugh. Rekker jo ikke noenting! Og samtidig savner jeg å BARE fokusere på å glede meg til babyen kommer. hm.

Har ikke begynt å pakke sykehusbaggen engang, jeg. Tenkte jeg skulle ha med meg noe musikk, faktisk.. Noen andre som også har tenkt til det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...