Gå til innhold

Reductil - hva er det egentlig?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er riktignok ikke 90 kg lenger, men 84... og med 162 cm på strømpelesten er det ganske mye. Lurer derfor på om Reductil kan være noe for meg... men hvordan går man frem for å få det? Er det reseptbelagt? Noen som vet noe om "kriterier" for å få det? Spør her inne siden de som har erfaring med dette kanskje er lettest å finne her :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137377289-reductil-hva-er-det-egentlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Reductil er et respetbelagt legemiddel ja,så du må til legen for å få tak i det. Jeg begynte med det forrige torsdag,riktig nok så veier jeg endel mer enn deg,og jeg sa til legen at jeg begynner å bli lei at jeg stadig er avhengig av å putte noe i munnen,særlig sjokolade. Reductil demper både søthungeren og gjør at du blir raskere mett. Merker allerede en stor forskjell med at jeg ikke higer etter noe å knaske på bestandig,og søthungeren er omtrent borte!! Blir også fortere mett. Du må også gå til legen og måle blodtrykket ditt hver 14.dag de tre første mnd. kriteriene er jeg ikke sikker på,men ta en prat med legen din,det finnes jo mange forskjellige slankepiller så du må finne en du tror kan hjelpe akkurat deg.

Tusen takk for svar :) Sliter også veldig med å motstå alle fristelser, både når det gjelder mat og søtsaker. Meeen regner med de pillene koster litt? Hva betalte du? Regner med det ikke finnes noe støtte å få med mindre situasjonen er prekær? Eller kanskje ikke noe i det hele tatt.... fedme er vel "selvforskyldt" har jeg inntrykk av...

HI

Du de er ikke så utrolig dyre egentlig. Vet de har ligget på 7-800 kr før,men nå koster de ikke mer enn rundt 300. Det er forbruk for en mnd da. Noen kan vel synes det er dyrt,men man kan jo tenke på at det blir sikkert like så dyrt alt det godteriet og maten man spiser unødvendig ;) Tror ikke det finnes noe støtte for dette her...men du kan jo høre med fastlegen din? Lykke til uansett. Må bare nevne at nå har jeg brukt reductil i en uke og har gått ned 2,4 kg...fornøyd med det!

Oi, så bra da :) Da skal jeg nok vurdere det... regner med at jeg ikke trenger å bruke det så altfor mange måneder. Jeg er vanligvis glad i å trene, og selve kostholdet mitt ifht mat er ikke så ille, det er søtsaker og sånn som er verst, samt at det ligger til familien å ha forbrenning lik null... Hadde nemlig fått for meg at det kostet på tusenvis av kroner. Da skal jeg nok kontakte legen i morgen!! Åh.. kanskje jeg kan glede meg til sommeren også! Så kan jeg ta med mini på bading uten å gjemme meg i store klær...

Tusen takk for gode svar - noen ganger kan forum være nyttig :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...