pooa Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Hei. Vi holder på å planleggen en uke til syden i mai, men da er jeg mest sannsynlig i gang med nesespray. Noen som har erfaring med ferie i nedreguleringstiden?? Usikker på hva vi skal gjøre...
MK73 Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Det er vel to ting du bør tenke på.. 1) Du vet ikke hvor opplagt du blir - det varierer jo litt utfra hvor mye birvirkninger du får. 2) Sprayen skal ikke oppbevares ved temperaturer over 25 grader - så det begrenser utvalget av reisemål noe.
MK73 Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Personlig har jeg endel bivirkninger av Synarela, men ikke så alvorlige at jeg har blitt sykemeldt, så jeg har vært på reise i sprayperioden, senest nå i påsken. ...men du skal passe på mhp håndtering av medisinen (temperatur).
pooa Skrevet 7. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. april 2008 Ok, takk for svar! Vet ikke helt hva vi skal gjøre enda...Vi får se..
Smurfeline81 Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 Jeg hadde ikke noe problemer når jeg gikk på sprayen, kunne fint ha reist på ferie. Kanskje er det bare deilig å komme seg bort litt.....?? Hotellrom med aircondisjon (?) er fint for da kan du senke temperaturen til max 25 grader:D Lykke til!!
Bella74 * baby 2 i magen :)* Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Denne perioden var superfin til å ta en tur. Husk bare temperaturen på sprayen og husk å ta den i handbaggasjen Jeg hadde ikke nølt med å reise, hadde selv en topp tur nylig! Lykke til og god tur.
*-* Skrevet 7. april 2008 #7 Skrevet 7. april 2008 Begge de to gangene jeg har gjort dette så har jeg vært ganske fin de to første ukene, etter det har jeg hatt mer vondt i hodet, hetetokter og vært sliten. Jeg var på ferie i varmen de første to ukene av nedreguleringen denne gangen, hadde Synarela i håndbagasjen i liten kjølebag og aircondition på rommet. Syns det fikk fint og det var deilig å slappe av den perioden også. Tenkte det var en god oppladning:)
74skytte Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 Jeg skal til syden under behandlingen. Jeg har kanskje begynt på sprøyter også. Hvordan går det gjennom sikkerhetskontrollen med spray og sprøyter? Må jeg ha eget skriv fra legen eller noe, eller holder det bare å ha de i orginal embalasjen og legge det i en pose når man går i gjennom?
pooa Skrevet 8. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 8. april 2008 Hei. Du må nok ha et skriv fra legen at du har med deg medisiner. Mannen min går på livsviktige medisiner og han må ha med et skriv fra legen. Men de har faktisk aldri sjekket vesken, selv om den har vært full av medisiner...rart i grunn...
MK73 Skrevet 8. april 2008 #10 Skrevet 8. april 2008 Jeg har gått gjennom sikkerhetskontroll med både sprøyte og spray. Sprayen la jeg bare i den gjennomsiktige plastposen sammen med de andre "væskene". Sprøyta (Puregon) hadde jeg i etuiet som følger med, og åpnet den opp og viste sikkerhetsvakta - jeg sa at det var til medisinsk behandling, og han ba meg bare sende den gjennom røntgenmaskina sammen med det andre. Jeg hadde tatt med resepten i tilfelle - men de ba ikke om å få se den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå