Gå til innhold

Er jeg mere verd enn barnefar?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden det er sååå vannvittig mer stas og mer ønskelig med disse jentene.. er jeg da mer verd enn barnefar? var mine foreldre mer gla da jeg ble født enn det hans foreldre var da han ble født? eller jevner dette seg ut med tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt spørsmål! Jeg spør også, er min gutt mindre verdt en din jente? (ikke til deg, HI, men til de kvinnene som ønsker seg og fikk jente). Hva er galt med min søte lille venn?? Er han ikke like ønskelig som din jente??

Skrevet

Jeg tenker at de som sterkt ønsker seg en jente, eller en gutt for den saks skyld, ønsker seg like mye en person som et kjønn. For eksempel har jeg inntrykk av at noen ikke bare ønsker seg ei jente, men ei slik dokkedokke man kan kle i rosa og som er så søt og skjønn at det ingen ende tar. Så da må man nødvendigvis bli skuffet, for ikke alle jentunger liker rosa, eller å dolle seg opp, og de har like mye bussefanter i nesen og kan være vel så rampete og bråkete som noen gutt..

Skrevet

-tenker det samme jeg og, spesielt når jeg hører om folk som vil ha "balanse" i familien. Da får man jo bare sørge for å gi guttene noen myke verdier da!

Skrevet

Hvorfor er det galt å ønske seg en jente eller en gutt? Det er da naturlig at man har lyst til å oppleve hvordan det er å være mor til begge kjønn?

Man er jo uansett like glad i barna sine om det er det ene eller det andre?

Er det mer riktig å ønske seg hvilket som helst kjønn så lenge det er et velskapt barn? Hva med de barna som ikke er velskapte?

Skrevet

Min ste sønn på 4 år er like mye vers som sine stesøstre (mine jenter) på 6 og 9 år.

Og nå venter vi mest sannsynelig en gutt til..som jentene mine sa..de ønsket seg en bror så det ble rettferdig..for da ble vi 3 jenter og 3 gutter i familien hehe. Men en jente var like velkommen da..men da lo de for da hadde vi vært mange jenter mente de :)

Men på tanke på lillebror som de kaller sin stebror så hadde det vært mest rettferdig med en liten bror :)

Men hos oss voksne så er jo begge kjønn like velkommne

Og like mye verdt.

Ang ønske om å dolle opp jentene ja..jeg har ei av hver..ho eldste syntes jeg ikke kledde rosa i det hele tatt..så hun kjøpte jeg mere tøffe jenteklær til (hun er litt guttejente) Menst ho minsta er prisnsesse for alle penga..der er rosa og lilla, kjole osv som teller..ho eldste hun hyyylte visst jeg skulle ha på henne kjole da hun var 3-4 år..til nøds et tøft skjørt fikk jeg på henne..

Idag vil hun også ha kjole på seg da..men hun er langt fra dollete..

Så det er ikke alle jenter som liker å dolles opp nei hehe.

Artig å se hvor forskjellige søstre kan være :)

Hadde jeg hatt en skokk med gutter istedet..så hadde de alle vært like mye verdt :)

Jeg blir nesten litt trist når noen går å håper inderlig på det blir ei jente, og blir skuffet visst det blir en gutt..eller mottsatt..

Jeg har aldri ønsket meg et visst kjønn..

Skrevet

Jeg synes ike det er galt å ønske at barnet er friskt nei..alle foreldre unner vel barna sine det beste å håper det beste for det..deribland at det er friskt.

ikke dermed sagt det ikke er like velkomment fordet..

Man går jo ikke å ønker et sykt barn hell vel? synes det er helt naturlig å ønske sitt beste for barnet sitt at det er friskt..eller velskapt som du skrev..

Men å bli skuffet over det ikke ble det kjønnet man ønsket seg..det synes jeg er trist..

Man blir jo ikke trist for barnet ikke er friskt..men lei seg på barnet sitt vegne..

Skrevet

Jeg tror at i det øyeblikk man føder, så er det som kommer ut perfekt- Uansett kjønn, hårfarge osv. Men før man føder og før man vet, kan man alltids drømme om det ene eller andre. Jeg har et lite håp om gutt i og med at jeg har jente fra før. Det betyr ikke at jeg blir skuffet over jente- Hva som enn kommer ut kommer jeg til å elske barnet ubetinget. For når alt kommer til alt er det nettopp den ungen som, kommer ut jeg vil ha- Det er akkurat den jeg er mor til, og ikke byttet fra meg for alt i verden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...