Gå til innhold

Bør alle babyklærne vaskes før bruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen sier at de nyinnkjøpte klærne bør vaskes før den lille tar det i bruk.

Gjør dere dette?

Klærne er jo finest før de blir vasket, så har ikke lyst til å gjøre det, men hvis det er det beste for barnet, så må jeg jo det.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville hvertfall vaska klæra. Sett de på 40 grader lettvask. Da får man bort overfarge og eventuelle kjemikalier.

Skrevet

Et ubetinget JA! foruten alle som har tatt på klærne, er de satt inn med en masse kemikalier nettop fordi masse folk tar på klærne og de ikke skal bli skitne.

Æsj, æsj. Vaske alt, alltid til spedbarn og småbarn.

Skrevet

Enig med smånetta her,Når det gjelder disse små;vask ALT av det de skal ha på/over/rundt(nærme) seg...

Og eventuellt det de kan finne på å stikke i munnen...sutter,bamser,kosetepper,rangleleker +++

Skrevet

Jeg har også vasket alt.det kan jo være overflødig farge o.l. som den lille kan reagere på.Dessuten syns jeg forløpig det er gøy å vaske og stryke alt til den lille,legge det fint i det lille klesskapet vi har kjøpt....

Skrevet

okei, da er det vel bare å sette i gang og vaske da.

Takk for svar ;)

Skrevet

Ja jeg vasker absolutt alt, både til babyen og til 2-åringen.. Bare tanken på hvor mange som har tatt på det/prøvd det får meg til å grøsse.. En vet jo aldri..

=)

Skrevet

ja jeg vasker alt.. det gjorde jeg med klærene til storesøster og.. sluttet vel å vaske det da hun ble 1.5 år eller noe...

Skrevet

ja, alle klær til både små og store bør vaskes før bruk.

Skrevet

Ja, og ikke glem at smokker skal kokes før bruk.

Skrevet

Ja alt som skal i nærkontakt m babyen. Smokker og flasker må kokes i minimum .... minutter. Husker ikke helt anbefalingene, skal sjekke det opp. Husk å ikke bruke for mye vaskemiddel. Ikke bra for den følsomme huden:)

Skrevet

Jeg har vasket alt 2 ganger, og med vaskemidler uten parfyme. Husk å gjøre det samme med sengetøy, håndklær og kluter osv. også. De er også fulle i kjemikalier. På sengetøyet jeg kjøpte stod det at det burde vaskes 2 ganger før bruk, så jeg har gjort det med alt...

Skrevet

Kanskje jeg overdriver litt, men jeg både vasker og stryker alt for babyen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...