kirsty*2barnsmamma Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 1. spraydag idag. Har bare tatt 2 doser og hormontrollet er ute!!! Er det mulig å få sånt etter bare 2 doser??? Det begynte da jeg fikk melding fra sjefen om alt jeg må gjøre til imorra. Er mulig jeg har det sånn fordi dette er den mest stressende perioden på jobben, er sånn hver april. Så mulig det er stresset sammen med synarela som slår ut... men jeg er helt skjelven, føler at sinnet bygges opp i meg, det er ikke langt mellom latter og tårer. Griner for alt mulig på tv... og griner for at jeg har en lang kveld med planleggingsarbeid etter å ha brukt hele dagen idag, og hele kvelden igår på jobben. Mandager og tirsdager har jeg dobble dager på jobb, og tror ikke jeg klarer det. Tror jeg ringer legen min og ber om 25% sykmelding. Føler det er et nederlag å sykmelde meg på spraydag 2. Leser om alle de som ikke har bivirkninger, eller de som har masse men likevel går på jobb. Man skal jo leve som normalt når man er i forsøk... Uff, jeg må bare være den svakeste personen i verden! Hva om legen ikke vil gi meg sykmelding? Hva gjør jeg da? Klarer ikke jobbe 100%...
Gjest Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Off, får helt vondt av deg... Jeg fikk selv humørsvingninger som du beskriver, men de kom ikke sååå tidlig.. Jeg syns du burde gå til legen og be om en liten sykemelding! Du er tross alt i en spesiell situasjon, og det er ikke lett å holde fokus på jobb når du er så hormonell i tillegg... Og at du jobber dobble vakter to dager i uka, nei, kom deg til legen og be om sykemelding... Nei, du er slettes ikke den svakeste personen i verden!! Det er mange som blir sykemeldt i denne prosessen! Vi reagere jo forskjellig på medisinene! Noen trenger full sykemelding, mens andre jobber seg gjennom hele prosessen... Jeg er sikker på at dersom du har en oppegående lege, og du forklarer situasjonen, så gir han deg sykemelding... Dersom du bare ber om 25% om du skriver, så er nok terskelen for å gi deg det lavere enn om du ber om 100%. Lykke til! :-)
Gjest Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Vil bare ønske deg lykke til! Og du skal IKKE føle nederlag fordi du sykmelder deg! Alle reagerer jo forskjellig på medisinene. Hele situasjonen tar vel på... at man har prøvd lenge og endelig får hjelp, at man får bivirkninger av medisinene... og stressende dager på jobb hjelper jo ikke akkurat på i positiv retning Syns du skal tenke på deg selv oppi denne prosessen. Husk at du legger ned masse energi, og ikke minst penger, på dette "baby-prosjektet"!
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Jeg synes også du må ta vare på deg selv. Jeg er i gang med 5. spraydag nå, og jeg har fram til i går ikke hatt bivirkninger. Nå ser det ut til at de begynner så smått med noe humørsvingninger, går konstant rundt kvalm (men heldigvis går det greit å spise) og magen murrer, jeg går rundt med "sting" i magen på begge sider, ja..... Så om dette blir verre blir det nok en sykemelding på meg også etterhvert.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 7. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. april 2008 Jeg er litt bedre nå faktisk, for jeg er ikke på jobb. Skal til lege senere... er nervøs for hvordan det går. Det går opp og ned hele tiden. I ett øyeblikk tenker jeg at det ikke er noe problem å jobbe, at jeg ikke bør sykmelde meg, og i neste føler jeg meg skikkelig stressa og er glad jeg ikke er på jobb... Når kom symptomene deres? Er her flere som fikk de etter 2. dose?
Lisa78 Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Jeg er kommet til spraydag 5, og jeg har ikke merket noen bivirkninger i det hele tatt. Det eneste som er ubehagelig er den ekle smaken som setter seg i munnen i stunden etter selve sprayingen, i tillegg svir denne sprayen noe mer enn en vanlig nesespray gjør. Jeg håper virkelig at både du og jeg slipper bivirkninger i tiden som kommer, prosessen er slitsom nok om man ikke skal måtte forholde seg til medisiner som gjør dagene tøffere i tillegg. Lykke til videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå