Gå til innhold

hvor er magen?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er rett rundt 3mnd på vei.

Forrige uke hadde jeg en tydelig kul på magen, men i løpet av denne uken ser den ut til å ha "skrumpet" inn. Håper ikke det er noe galt.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest sannsynlig så har du fått mindre luft i kroppen :) Du må huske at babyen er kun rundt 5 cm lang og veier ikke mer enn 10-20 gram i uke 12 , og livmoren er vel ikke stort størrre enn en knyttneve...

Skrevet

Jeg hadde det litt sånn jeg også da jeg var ca 3 mnd på vei. I uke 11 hadde jeg en liten bulk, kjente den ikke hver dag, mest om morgenen. Utover dagen ble magen stor, litt sånn biaframage. Skyldes nok mye luft og tregere fordøyelsessystem. Ikke så mye babymage. Nå er jeg 16+4, magen er litt andreledes, ikke så mye luft tror jeg, mye hardere under navlen, i uke 15 +0 til 15+6 sies det at magen, toppen av livmoren er gjennomsnittlig 8 cm under navlen. (men er nok store variasjoner). Jeg syns selv jeg har liten mage, men ser jo forskjell fra før jeg ble gravid til nå, har vel innfunnet meg med at det er mange former og fasonger ute og går, og jeg ser ut slik som det er normalt for meg. Har ikke vært på UL ennå, og har heller ikke hørt etter hjertelyd, så veldig spent på hvordan den lille har det.

Skrevet

det er nok ikke noe galt;) slik var det med meg også. er nå 15+3 og det er først nå at jeg har litt jevnlig mage hver dag, men også ettersom hvor mye jeg spiser til dagen. magen kom såvidt i uke 14-15, ikke stor da men man kan se det hvis man vet om det;) den lever sitt eget liv i begynnelsen, hehe. du skal se at når den først begynner så blir den bare større og større:)

Skrevet

er nok bare mindre luft i magen;) jeg er snart 16 uker på vei og har først nå begynt å få en liten kul på magen som ikke er luft;P så det er ikke noe galt:) alle svangerskap er forskjellige..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...