Gå til innhold

Sommerjobb

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som student er jeg ganske avhengig av inntekten fra sommerjobben. Hvordan skal jeg gjøre det med sommerjobb nå da jeg er gravid? Dersom man blir sykmeldt pga graviditeten, har man da de samme rettighetene som sommervikar som de fast ansatte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å ha rett på sykepenger må man vel ha jobbet der i minimum 3 eller 4 uker tror jeg? men vet ikke sikkert.. Jeg er også veldig usikker på hva jeg skal gjøre med tanke på sommerjobb i år, da jeg ikke kan jobbe på institusjonen der jeg alltid jobber om sommeren. (denne jobben innnebærer litt for mange tunge løft osv.) Veldig usikker på hvilke jobber som er "egnet" for gravide jeg egentlig :P heh.. Du kan faktisk, som en nødløsning, få penger fra sosialkontoret gjennom sommerferien, men for meg føles ikke dette akkurat som noen ideell løsning..

Skrevet

Dessverre har 1+1 helt rett. Du må ha jobbet i 4 uker for å få sykepenger.

Jeg er forøvrig enig med 1+1 at den naturlige løsningen er å få støtte fra sosialkontoret i ditt tilfelle.

Du faller utenom alle de andre offentlige ordningene, og da står sosialkontoret der som et sikkerhetsnett, for å fange opp de som ikke får andre ting, eller som ikke får nok andre steder.

Problemet er jo at det er et svært dårlig alternativ, siden de fleste studenter bruker sommeren til å spare opp penger som en bruker resten av året. Sosialstønaden er ikke høy nok til at du kan spare den opp til resten av året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...