Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Vi sliter med å finne navn på jenta vi venter. Det er for tiden ingen navn vi virkelig "brenner for", men vi ønsker begge et navn som ikke er på topp akkurat nå, i tillegg til at vi vil unngå dobbeltnavn. Disse tre navnene er de mest aktuelle akkurat nå. - Synspunkter?
prebs Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Stine synes jeg er veldig koselig. Heidi er også fint, må bare venne meg til at småjenter heter det. Kjenner bare voksne. Terese er jeg ikke så glad i, men ville uansett ha skrevet det Therese. Det er iallfall et pluss at dere tenker på noen navn utenom "mainstream" nå! Jeg ville altså gått for Stine:-)
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Dette med at det gjerne er mest voksne, gjerne i vår generasjon, som heter Heidi var litt av poenget vårt. Storesøsteren har også et slikt navn, og er dermed ganske sikret ifht å ikke få så mange flere i sin klasse som heter det samme. En Heidi har hun dog i sin klasse, så vi er tydeligvis ikke de eneste som har tenkt tanken de siste årene.... ;-) Takk for innspill!
januarsurprise Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 Liker godt Stine og Terese, synes også Stina og Teresa er flotte. Heidi synes jeg er 80-talls :0) Trenger du flere forslag? Her er noen navn jeg liker, som jeg tenker på som samme sjanger: Tiril Lene Andrea Marte Camille Tine
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 Takk for innspill, dere! Tar gjerne imot flere!
Vannmann35 Skrevet 6. april 2008 #7 Skrevet 6. april 2008 Terese liker jeg ikke - sikkert fordi jeg har kjent så mange rampejenter ved det navnet. Heidi er helt ok, kjenner flere voksne som heter det. Stine er søtt, men foretrekker Stina - litt mer tyngde i det - ikke så nusselig liksom - synes jeg :-)
Gjest Skrevet 6. april 2008 #8 Skrevet 6. april 2008 Stine heter datteren min så det er såklart finest;)
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #11 Skrevet 6. april 2008 Stine er finest Hva med Mette? Eller Caroline?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #13 Skrevet 6. april 2008 Mette tror jeg ikke passer like bra til de andre barnas navn. Caroline har jeg vært innom, men mannen ville ikke ha det, da... HI
Synnøve_Solbakken Skrevet 6. april 2008 #15 Skrevet 6. april 2008 Stine er kjempefint, og mest tidløst Liker ikke de andre navna så godt.
Gjest Skrevet 7. april 2008 #16 Skrevet 7. april 2008 Stine er min favoritt også, mens mannens forslag er Terese. Heidi er det eneste navnet vi fortsatt kunne tenkt oss fra navnerunden da vi ventet storesøsteren. Kanskje jeg må lene meg litt på han, så jeg får viljen min her... ;-)
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #17 Skrevet 7. april 2008 Jeg ville kansje valgt Heidi, da jeg har forstått det sånn at storesøsteren har et navn i samme "gate". Stemmer det? :-) Jeg liker at søsken har navn i litt samme stil, selv om at de ikke skal opptre som søsken hele livet. Heidi er også veldig fint syns jeg. Stine er jeg veldig lei av!! Har 4 venninner som heter det!! Er født mot slutten av 80 tallet da ;-) Liker kansje Stina litt bedre, er mindre sukkersøtt. Therese er fint. Jeg liker det. Men jeg "stemmer" på Heidi! ;-)
Gjest Skrevet 7. april 2008 #18 Skrevet 7. april 2008 Storesøsterens navn er fra samme tidsepoke, liksom. Sto sterkt på 70-tallet.... Men Stine passer også godt til det. Det blir nok ikke Stina, for vi prøver å unngå navn som ender på a, fordi etternavnet begynner på Ja..., noe vi ikke synes passer like godt som sammen med navn som slutter på ...e.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #19 Skrevet 7. april 2008 Hvis jeg skulle valgt ut fra dine kriterier, som jeg synes er veldig flott, så ville jeg valgt Stine. Et annet navn jeg synes er og blir så fint som er fra samme epoke er Elin :-) Kan dessverre aldri bruke det da en god venninne heter det + en annen liten jente i familien...
Gjest Skrevet 7. april 2008 #20 Skrevet 7. april 2008 Takk for tips! Har et par venninner med det navnet, jeg også. ;-) Husker at det var minst èn Elin i hver klasse da jeg vokste opp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå