Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 jeg er nå i uke 26, har jobbet for manpower siden 1 november, men sluttet nylig pga flytting. Jeg er sammen med barnefar, men han bor ikke sammen med meg og det kommer han ikke til å gjøre når ungen kommer heller. hva har jeg da krav på av penger?? og hva skal jeg si på nav?
Gjest Skrevet 27. juli 2008 #2 Skrevet 27. juli 2008 du søker om foreldrepenger og har grunnlag for dette, det gir deg også rett til permisjon. Siden du ikke bor sammen med barnefaren vil du få barnetrygd for ett ekstra barn (altså ca 970 kr x 2 per mnd) samt at du da skal ha barnebidrag fra barnefaren også. Ta en tlf til NAV og hør, du bør søke i god tid pga ferieavvikling og behandlingstider. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #3 Skrevet 27. juli 2008 selv om du ikke bor sammen med barnefaren så har du ikke rett på noe ekstra støtte..er du sammen med barnefar så er du ikke aleneforsørger,, nav var veldig striks på dette da jeg var å pratet med de ang det samme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå