*tobarnsmamma* Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 hva gjør jeg? alså gni den inn i salt og pepper og vann i bunn. ikke noe mer vel?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 ca en time pr kilo kjøtt, men det er enklere å bruke steketermometer, og steke den til den holder mellom 70 og 80 grader alt etter hvor godt stekt du liker den. Regner med du mente at du steker den på rist over vannbad, og ikke legger den i vannet. Selv bruker jeg stekeposer, da slipper man at kjøttet blir tørt, og man tar vare på all skyen.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Steker du den med svor må svoren skives opp for å bli sprø. Om den er uten svor ville jeg brunet den i panna først. Husk å la kjøttet hvile minst 10 minutter før du skjærer i det.
bente69;) Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 Laget svinesteik søndag uke, ble knall god. Jeg gjorde slik; 5-6 dl vann i langpanna sammen med 2 gulerøtter og en stor løk delt i store biter. Sni steika inne med salt og pepper, legg den oppi vannet. Sett steika inn i forvamet ovn på 125 grader, ta den ut når den er 76 grader. Da den var 74 grader tok ut temp målern, skrudde ovnen opp på 250 grader å satt på grillen. Den ble helt perfekt!!!!!! Knall god og saftig, vår var 1.8 kg, stod inne i 3,5 time ca. Lag saus av å brune smør/mel og ha i vannet som er igjen i langpanna. Ha i en buljongterning, en skvett fløte, to skiver brunost og en ts tytterbær syltetøy. Litt salt og pepper gjør seg også blir sausen for tykk, bruk litt potetvann. Steike nå fikk jeg lyst på steik, men her står finnbiff på menyen. Bon apetitt:)))))
*tobarnsmamma* Skrevet 6. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. april 2008 jeg har sånn keramikk sak, som jeg har hatt litt vann, gulrot og løk i og plassert steika i. pluss steketermometer. Men ovnen står på 200 grader, kanskje for høyt?
bente69;) Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 Den blir sikket kjempegod. Faren med å steike steik med høytempratur er at steika ofte blir litt tørr. Jeg hadde satt ned tempraturen litt. Du har hatt forma i vann en timestid før du tok den i bruk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå