Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Minsten har fått plass i barnehage fra 1. januar, det er den barnehagen hvor jeg jobber, men permisjonen min er ferdig i september. Sitter og tenker på hva som vil lønne seg å gjøre for oss, økonomisk og praktisk. Skal ha en samtale med jobben ang situasjonen, og må finne ut hva jeg vil gjøre. Jeg kan velge å ta ut ulønnet permisjon ut året, men det spørs om vi har råd til det. Jeg vil vel få kontantstøtte, men det er jo ikke store summen. Hvis jeg jobber deltid har jeg jo litt mer penger, men de vil jo uansett gå til dagmamma/barnepass.

Pappaen snakker og litt om å ta ut ulønnet permisjon, men er det et alternativ? Kan man gjøre det?

Hva ville dere gjort, jobbet deltid og hatt dagmamma resten av tiden, eller ventet med å begynne i jobb igjen til januar og mottatt full kontantstøtte?

Fortsetter under...

Hver forelder har krav på 12 mnd ulønnet omsorgspermisjon, så fremt den påbegynnes med det samme den ordinære fødselspermisjonen slutter. Faren kan derfor ta ulønnet permisjon, men dessverre er det jo sånn at fedrene ofte tjener mer, så derfor taper familien mer økonomisk på at han er hjemme enn at mor er det. Hvertfall er det sånn hos oss:) Jeg er hjemme i ulønnet permisjon nå, og det er lite penger ja, men hvis man klarer det for lån etc går det jo på et vis. Hadde jeg vært deg tror jeg at jeg ville tatt ulønnet permisjon et par mnd og begynt i jobb igjen i januar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...