KAS.81 har født:-) Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 blir snart sprø. min jente på 3,5 år peller seg i nesa i tide og utide og ja det skal videre inn i munnen.syns dette er veldig kvalmt. har forøkt å snakke med henne om det. hun bryr seg fælt lite om noen ser på henne mens hun gjør det og uansett hvor mye vi snakker med henne og prøver å avlede henne fra det så bare fortsetter hun. noen som har noen tips om hvordan vi skal løse dette problemet? er fullstendig klar over at dette er veldig vanlig blant barn, men syns dette nå har blitt veldig sjenerende og syns ikke det passer seg når man sitter i selskap og lignende. er en oppegående veldig smart liten jente vi har men dette her ser ikke ut til å synke inn at ikke er greit. hun var flink en periode til å plukke busene ut og da heller ta de over på ett papir, men nå er vi tilbake i gamle baner i aller høyeste grads
mor_til_Kristoffer Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 ja - dette er et evigvarende problem - og heldigvis er vi ikke alene som mødre som ikke liker dette hehehe. Jeg har også en sønn som piller seg i nesa - og når vi er hjemme gjør jeg som jeg ikke ser det..... Men når vi er i selskap sier jeg til ham at jeg skal følge ham til toalettet, så kan han heller hente det ut der..... Han har heldigvis ikke puttet dem i munnen ennå - men jeg liker heller ikke når han gjør det ute blandt folk eller i selskap... Det ser ut som om han synes det er greit å gjøre det på toalettet, men jeg må følge ham... han går ikke bare selv ennå...... Lykke til!
Tullejente Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Enig - skikkelig kvalmt. Greit nok at de er små og ikke skjønner at det er ekkelt, men det er ekkelt like fullt. Vi har gjort det sånn at hvis fingeren går opp i nesen så tar vi den bort og sier "vi piller ikke nese". Legger gjerne til "æsj" også. Det gjør vi hver gang vi ser fingeren i nesen. Konsekvent. Til datteren vår på 4 har jeg også sagt at det er greit å pille nese når man er alene på badet, og da vasker man seg godt på hendene etterpå. En dag vi sto og ventet på bussen skulle jeg vippe ut en tørr buse som satt akkurat ytterst i neseboret, og da fikk jeg høre at "mamma, ikke her - vi piller nese på badet!" Yngste på 19 mnd.har begynt å si æsj selv og ta ut fingeren hvis hun stikker den opp i nesen og jeg ser henne gjøre det. Kjenner noen som har to barn som ustanselig går og sutter på fingrene som rett før har vært i nesen, og jeg blir dårlig av det. Og verre: Satt ved siden av en på 30+ på flyet en gang, hvor fingeren gikk fra nesen til munnen nesten hele tiden. En pen dame i fin drakt. Sånn vil jeg ikke at mine barn skal bli.
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. november 2008 #5 Skrevet 8. november 2008 Jeg bryr meg ikke. Har egentlig større bekymringer enn det. Men nå peller ikke jenta mi veldig masse heller. Det er mange andre som maser på henne når hun biter negler også, men jeg bryr meg ikke om det heller. Hun biter de på tærne også. Mamma sier jeg også gjorde det. Det går over, og som sagt, jeg har andre bekymringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå