Gå til innhold

Veldig frustrert nå :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ei jente på 20 år,har planer om og prøve til høsten. Men så er det dette med vekta, har bikka 100 kilo nå :(

Går på noen tabeletter som gjør att jeg legger på meg, men det er så frustrerendes...Jeg vil iallefall ned til 80 før jeg blir gravid..

Noen som har tips til meg for å gå ned i vekt ?

Spiser regelmessig og sunt..

dvs :

Frokost :

1 eller 2 speltknekkebrød til frokost med magert pålegg.

Lunsj :

2 skiver speltbrød med magert pålegg.

Middag :

Har så og si kuttet ut poteter, dressinger og fete sauser. Spiser mest mulig mager kjøtt og fisk og har mye salat til.

Kveldsmat :

1 eller 2 speltknekkebrød med magert pålegg.

Jeg drikker mye vann,har alltid med meg en flaske med vann og så spiser jeg mye frukt og grønt..

Prøver også og gå meg en tur hver dag...

Blir veldig oppgitt...Synest jeg er flink med maten og flink til og gå tur...

Noen tips ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du skjekket hvor mye kalorier du får i deg i løpet av dagen?

jeg synes det virker som du får i deg for lite. jeg hadde også hatt et måltid til en gang på dagen.

Du nevner ikke søtt hvor mye søtt spiser du i løpet av dagen/uken ?

så bør du ikke bare prøve å gå tur men gjøre det. minimun 20 minutter i rask gange.

Skrevet

Nei, det har jeg ikke fått sjekket..Finnest det en side der jeg kan få sjekka det ?

Spiser veeeeldig lite søtt. kansje pittelitt sjokolade til helgen ?

Skrevet

Vekklubben.no har oversikt over hvor mye kalorier det er i de forskjellige matvarene,så bør du også passe på at du spiser i alle fall hver 4 time. Du bør legge deg på min 1400 kalorier til dagen,for enkelte er det også for lite. For hvis du får for lite kalorier i deg,bremser hele forbrenningen opp.1400 er jo hvis du ikke er ativ i det hele tatt,så hvis du går litt turer og slikt må du nok opp et par hundre kalorier.

Skrevet

Jeg meldte meg inn i vektklubb.no for tre uker siden. er en veldig grei side.

jeg har gått ned 4,6 kg til nå. skal veie meg igjen imorgen:) veier oss kun en gang i uken.

jeg skal opp i 1500 kalorier pr dag. det går veldig greit. er ikke sulten.

jeg har sluttet å spise snop og søtsaker. ikke kaker eller noe. syns jeg har vært veldig flink. er ingen som sier der inne at du skal kutte ut søtsaker, men det som er viktig er å holde seg innenfor de gitte kaloriene. det måler vektklubb.no ut når du melder deg inn og legger inn vekt og høyde og liv vidde:)

jeg har fått veldig inspirasjon fra den siden:)

jeg og samboeren min prøver å bli gravide og håpr vi skal få det til:)

lykke til

Skrevet

Hei.

Snakk med legen din om at du ønsker kontakt med en enæringsspesialist. Trur det er gratis.

Hun/han kan legge hva og hvor mye du skal spise hver dag og de lærer deg hvordan du kan se hva matvarer inneholder.

Lykke til.

Skrevet

Synes du det ser ut som du nesten spiser litt lite.... MEN for meg spiller det ingen trille om jeg hadde spist som deg, eller 3ganger så mye, det hadde ikke gjort noe på vekta. Eneste som hjelper er trening! Hard trening 4ganger i uka + at jeg alltid går tur ca 1time om dagen (har hund) gir resultateter, om dog ganske langsomt i fht kg.

Skrevet

om du bor i oslo omrd vil jeg annbefale spesialistsentret pilestredet park.

Skrevet

einaste så hjelpe e å eta sunt å bevega seg:)

Skrevet

Jeg har gått ned 5,5 kg på 6 uker, startet på ca 95kg.

Du kan jo bli med på www.slankenett.no ?

Er helt gratis og du kan føre dagbok og komme i kontakt med andre i samme situasjon.

Jeg har nicket Babygirl dersom du er interessert i å se hvordan jeg har spist:)

Skrevet

Jeg har god erfaring fra Grete Roede-kurs. De veileder også gravide og ammende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...