Prinsen & spiren Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 hej, jeg bare lurer på en ting. Er ei jente på 20 år, som har en kjæreste på 21. Vært sammen i fire år nå Vi har det kjempefiiint sammen. Og nå har vi lyst til å bli en til Meeen, det som er "problemet" vårt er at i vår vennegjeng er det mange ååår til noen andre kommer til å få barn. Opplevd dette? Hvordan tenkte/gikk det for dere ? vi tenker liksom sånn, skal vi vente noen år, eller skal vi gjøre det vi føler for? Ja, så klart er det mest riktig.. men hva med vennene våre... sukk... alt kommer til å forandre seg.....
Gjest Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Jeg mener dere bør gjøre det som føles riktig for dere, nå Kan jo hende vennene deres blir inspirerte til å få en liten en selv også. Hvem veit Lykke til hvertfall
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Jeg ble uplanlagt gravid vi var 18 og 22 år og vi fant fort ut hvem som var ekte venner og ikke.. Jeg sitter igjen med 2-3 gode venniner av mangen etter jeg ble gravid første gangen, hun som liksom skulle være min bestevennine gav fort et fint faen så snart jeg ikke kunne være med ut og feste hele tia.. Så imitt tilfelle fant jeg ut hvem ekte venner var og bruker heller tia mi på dem en mangen falske.. Noen venner vil dere vell kansje miste men det er ikke sikkert, og hvem vet, kansje noen andre følger etter om dere blir gravide? Dere skal gjøre det dere ønsker og ikke bry dere om hva andre, sier mener, føler, gjør det som føles riktig for dere og da vil venner som alltid vil være der stille opp for dere uansett :-)
Gjest Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 vi har heller ikke mange som er rundt oss med barn, men noen må jo være de første og vi ville, så kan ikke gå å vente på når vennene mine er klare.. men nå er det noen flere rundt meg som har begynt å planlegge også da, og det er jo veldig koselig også er de vennen jeg har som ikke skal ha barn enda veldig glad i barn, og synes det er kjempestas.. synes dere skal gjøre det dere føler for!
Youngster*mamma* Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 Vi er i samme båt. Alle mine venner er festløver som ikke har tenkt å få barn før de er omtrent 30!!!!! Selv om mitt svangerskap ikke var planlagt, så er det ingen tvil om at vi skal beholde barnet Er bare 9+2 på vei, så har ikke fortalt det til noen enda:) Heldigvis, har vi ett vennepar som prøver å få barn. De er på samme alder som meg, hun er 20, og han er 21. Selv er jeg 20 og samboeren min 23:) Det er som det ble skrevet ovenfor, du finner fort ut hvem som er dine ekte venner:) Uansett, så burde dere gjøre det dere føler for. Syns det er kjempe fint at dere vil ha barn selv om dere er unge
Mamma til 2 prinser:) Skrevet 9. april 2008 #6 Skrevet 9. april 2008 Jeg ble gravid når jeg var 18 år og samboeren min var også 18. Det var ikke planlagt men vi bestemte oss for å beholde det. Ingen av våre venner hadde barn eller noen tanker om å få det den nærmeste tiden. Etter vi fikk gutten vår fant vi også fort ut hvem som var de ordentlige vennene våre,mistet noen men de som var igjen har vi enda. Forde om de ikke har barn syns de det er veldig stas med gutten vår og han får full oppmerksomhet når vi er sammen. Det eneste jeg husker var litt kjedelig i beynnelsen var at jeg ikke hadde noen å være sammen med på dagtid mens jeg var hjemme.Men jeg gikk på nettet inn på dinbaby og fikk med et par venninner der som ikke bor så altfor langt vekk.dermed hadde jeg noen å dele erfaringer med og noen å være litt sammen med. Vi har også som par fått noen nye par venner med barn som vi er sammen med..tror det kommer med tiden. Nå er gutten vår 3 år og vi venter nr 2 om 2 uker:)Nå er det en del av vennene våre som også har begynt å prøve og er klare til å bli foreldre og det er veldig koselig:) Jeg syns dere skal gjøre som dere vil:)Er helt fantastiskt å bli foreldre og jeg unner alle det...så hvis dere vil prøve så gjør det. Om det er ingen av vennene deres som vil ha barn nå er de kanskje klare når dere får nr 2 el 3:D
smokke Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 Hei:) Det er bare ei venninne av meg som har barn..hun har en sønn på 2år! Ellers e d ingen i venneflokken min som har barn..og jeg venter barn nå i November:) Ikke bry deg om hvordan andres liv er, men tenk på hvilket liv du vil ha Vi gleder oss kjempe masse..og mange av vennene mine er sjalu DET ER KJEMPE KOS!!!
carina86 Skrevet 15. april 2008 #8 Skrevet 15. april 2008 ikke tenk på når vennene deres er klare , kan hende de ikke kan få barn å da venter dere forgjeves.... samboeren og jeg hadde ingen rundt os som er/var klare til å få barn. vennene våres ble verlykkelig på våres vegne. ryktet gikk rundt om at vi skulle ha barn, putselig dukker det opp barndomsvenner av samboeren som venter barn ene med termin 2 dager etter meg. en han er blitt kjent med vet å stå vakt på hokey kamper skal ha barn. dere får nye venner som er i deres sitvasjon ikke legg opp livet deres etter alle andre! lykketil
prinsessen født i juni=D Skrevet 15. april 2008 #9 Skrevet 15. april 2008 her er ikke vennene våre klare til å få barn på maaange år. Det stoppet ikke oss:o) bryr meg ikke så mye om når vennene våre får barn i forhold til oss, vi kan jo være med dem selvom;) og når folk er klare er så grådig individuelt:o)
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 16. april 2008 #10 Skrevet 16. april 2008 samma her hehe.. er gravid for første gang nå og vi har kun et par i vennekretsen som har nettopp fått baby. de andre veninnene mine har ikke tenkt på små enda, ikke så rart siden mange er single også da.. men man skal ikke tenke på dette synes jeg:) det finner mødregrupper osv hvor man kan bli kjent med sine venner som har barn. ellers kan man jo fortsatt finne på noe sammen med de som ikke har barn;)? det blir jo såklart ikke så ofte men er man venner så skal det ikke ha noen betydning om man har barn eller ei;) er jo klart man ønsker barn sammen med noen etter mange år i et forhold! stå på
piamamma Skrevet 16. april 2008 #11 Skrevet 16. april 2008 Hei Jeg var 17 år da jeg ble gravid første gangen.. Da jeg fødte tulla mi var jeg 18 år og han var 23 år.. Det har gått 5 år nå og vi venter nr 2 Jeg har to venner igjen som jeg gikk på u.skolen med.. Har to venner igjen som fulgte meg gjennom hele svangerskapet og sånn.. Og resten har jeg blitt kjent med i utdanning etter jeg ble mamma eller fordi de har barn på datteren min sin alder Grunnen til at jeg har de vennene jeg har i dag er fordi jeg ikke har samme intresser som den andre gjengen! Jeg er ikke intressert i å feste dagen lang og "leve ungdomstiden" min som folk sier! Jeg er glad i det livet jeg har, med mine barn og de vennene jeg har i dag Kunne ikke byttet det for noe i hele verden!! Lykke til med evt barn i den nære fremtid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå