KR0705 Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Hei alle slitere. Her har vi sliti i 16 mnd, og så klager folk på 2-3 trimester over at folk kommenterer magen og spør om termindato... ÅÅÅÅÅ er det mulig. Skulle gjort mye for å fått spire i magen, og komme så langt at jeg faktisk får mage og kan glede meg til termindato. Har vært gravid 2 ganger, og det har gått galt begge gangene. Skjønner at folk klager over kvalme, vondt osv men i den situasjonen jeg er nå skulle jeg gjerne hatt litt vondt og vært kvalm... NOEN VET IKKE HVOR HELDIGE DE ER!! måtte bare få ut litt frustrasjon her... he he...
Gjest Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 He, he.. Ja, jeg er heller ikke i stand til å føle sympti for de som har svangerskapsplager... Skulle mer enn gjerne gått gravid og følt meg elendig og spydd hver dag hele svangerskapet! 17 pp her...
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Hei jenter... Jeg signerer denne... Noen vet virkelig ikke hvor heldige de er... Jeg tipper at de fleste som klager over sånne ting er de som fikk spire i magen i løpet av de første 6 mnd av prøvetida... De skulle prøvd å gått både 1, 2 og 3 år uten å få spire i magen (en som ville sitte i alle fall)... Så kunne de kanskje revurdert sine klager. Jeg gleder meg masse til jeg blir gravid og magen synes, og folk spør om termin og vil kjenne på magen... Hehe... Skal bli verdens stolteste gravide, og spyr med glede i 9 mnd hvis det er prisen man må betale for å få sitt høyeste ønske oppfylt... *Drømmer litt om å bli gravid og spiren som skal komme i magen min...*
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 Denne skal iallefall jeg signere hehe (prøvd i 12 år) hehe Håper det går bra med deg ellers KR0705...
KR0705 Skrevet 6. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. april 2008 He he... bra flere er enige med meg... er noen ganger å snoker på 2-3 trimester og kan bli litt provosert til tider. Er på min 16pp, så ikke prøvd så lenge som deg. På min1 pergo kur og på dag 20 så spent.... Med deg da =) Ha en super dag
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 Jo satte inn 2 egg nå på onsdag for 4 gang.. så dette blir spennende. Skal teste 16 april ) Så spennende med pergo da, det har aldri jeg hatt.. men jeg har jo eggløsning, men dessverre tette eggledere og da må jeg jo ha hjelp til å få eggene på plass hehe.. Ønsker deg masse lykke til og skal krysse fingre for at du lykkes!!! Ha en fin søndag )
KR0705 Skrevet 6. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 6. april 2008 å så spennende.. jeg skal teste 13-14 april... Å blir så morro å se hvordan det går med deg. Kanksje det blir to. Jeg får følge med for å se om det har klaffa for deg denne gangen. går sikkert veldig bra. har en venninne som også har tette eggledere. hu har nå 1 datter på 1,5år og er 6 uker på vei etter 3 prøverørs forsøk. krysser fingrene for deg =)
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 6. april 2008 #9 Skrevet 6. april 2008 Takk.. spennende for oss begge nå da hihi..... vi krysser det vi har for hverandre nå.. klem
Veslesnuppa Skrevet 6. april 2008 #10 Skrevet 6. april 2008 Hei KR0705. Jeg skal også teste rundt 14 april:) Har tatt 4 Pergokurer,så dette blir spennende!!!! Og denne perioden vet jeg at det klaffet med EL,på syklusdag 29!! Lykke til,til oss begge:)
KR0705 Skrevet 6. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 6. april 2008 vi får følge med på hverandre vi da indianerjenta Masse lykke til
Michaela:) Skrevet 6. april 2008 #12 Skrevet 6. april 2008 jeg ville gladelig hatt svangerskapskvalme hverdag, bekkenløsning og hele sullamitten mot et lite nurk i magen altså.. jeg har en fra før, men har prøvd i over 2år på nr 2.. så ja.. er bare bagateller mot premien man får ut av det..
KR0705 Skrevet 7. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 7. april 2008 he he. ja ikke sant. =) vet at svangerskapskvalme ikke er noe å spøke med. men at folk klager over at folk spør om termin og komenterer en gravid mage da kjenner jeg at det koker... åååå... hihi. ikke lett å høre folk klage om "småting" når jeg sitter hjemme, uten spire i magen, tenker baby HELE tida, ser barnevogner OVERALT. da blir stor eller liten mage, termin i feb eller mars bare barnematen. skjønner at når man er gravid og utålmodig at man vil bli ferdig, men får da være måte på hva gravide skal irritere seg over... Kan nok hende noen gravide klikker i vinkler av mitt innlegg, men....
lioness* Skrevet 7. april 2008 #14 Skrevet 7. april 2008 kan ikke annet enn å si meg enig her. noe som også er teit (og merkelig!) er når gravide sutrer klager over hvor "store og utformelige" de er, at de ser ut som hvaler/elefanter/hvalrosser, at ingen av klærne passer, at jeg er så heldig som kan kle meg i hva jeg vil osv. grrr... de er jo så j*** heldige at de aner det ikke engang! (vel, ikke alle i hvert fall)
makatty Skrevet 12. april 2008 #15 Skrevet 12. april 2008 Jeg forstår dere godt jenter. Jeg hadde også problemer med å bli gravid hadde en SA og fikk diagnosen PCO. Gikk på pergotime og var så heldig å bli gravid på første forsøk. Nå er jeg gravid igjen på vanlig måte utrolig!!. Mine problemer blir små i forhold til mange dere skikkelige slitere. Men bare vent hvis dere er så heldige med å bli gravid. Så står dere der å ønsker dere langt vekk fordi dere spyr, føler dere dårlige. Blir sliten av å gå ned trappa til doen. Må stoppe fordi beina låser seg pga bekkenløsning. Ikke får på sko pga mye vann i kroppen og prøver 10 topper og 3 bukser for å gå på butikken.Gulper opp magesyre,sovner klokken 8 på kvelden, tisser 10 ganger i løpet av natta, må ligge på siden selv om dere vanligvis elsker å ligge på magen,må få mannen deres til å barbere dere nedentil fordi magen er i veien og hovner opp i ansiktet mm. Ja da ler dere av slike utsagn. Men vet dere alle ler av det de sa under svangerskapet alt de klaget på, for gleden av å få barn er så utrolig stor.Da glemmer man alle plager man har hatt. Vi må få lov å klage litt. Det er ikke vondt ment. Lykke til alle slitere håper dere blir en av klagerene en dag:)
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 12. april 2008 #16 Skrevet 12. april 2008 Til makatty.... Les hovedinnlegget litt mer nøye... Her er det snakk om gravide som klager over at andre kommenterer gravid-magen, og spør om termin... HALLO??? Hva er vel det å klage over??? Må jo være koselig at andre viser interesse for det som skjer i livet deres... Og for det andre du skriver, om alle plagene som man kan få i et svangerskap... De er sikkert ikke så koselige å ha alltid, men jeg som har prøvd å bli gravid i 3 år, syns det er en pris det er verd å betale for å få en liten baby... Vi har ikke sagt noe om at gravide klager over bekkenløsning og svangerskapskvalme, for det er vel ikke så lett å la være... Alle har jo spydd dagen lang før, og vet at det ikke er noe særlig... Jeg håper jeg blir gravid nå, og jeg kommer sikkert til å klage over kvalme og bekkenløsning hvis det rammer meg, men jeg kan med hånda på hjertet love deg at jeg ALDRI kommer til å klage over at noen spør når jeg har termin...!! Ønsker deg lykke til videre i svangerskapet. Kos deg med magen, du er heldig...
superfornøyd m nr 2 på vei Skrevet 15. april 2008 #17 Skrevet 15. april 2008 MEN NOEN VET HVOR UFATTELIG HELDIGE DE ER -og dere vil sannsynligvis være av dem når det endelig går deres vei! Jeg kan av egen erfaring si at om det kommer noe godt ut av det å være "sliter", så er det at man nyter så mye mer av det å være gravid og ha en liten baby. Var selv en av gjengen her i et par år (ble ikke gravid), men det løste seg heldigvis til slutt, og jeg har virkelig gledet over det hver eneste dag etter testen var positiv første gang. Nå har vi jammen meg blitt gravide igjen og det ganske så kjapt på den forrige. Tipper vi får en del kommentarer på at de kommer så tett, at det blir slitsomt for oss, og jobben min blir definitivt ikke særlig begeistret osv. men jeg kjenner meg bare UTROLIG takknemlig. Og tar meg virkelig ikke "råd" til å tenke at det "passet dårlig". Nå skal jeg selvfølgelig ikke generalsiere for mye, men jeg tror det kanskje tilogmed er bedre å være barn av en "sliter". De tar deg aldri som en selvfølge, og kan kanskje ha høyere toleransegrense fordi ønsket var så stort så lenge. Så lykke til alle sammen. Det er håp!!!
KR0705 Skrevet 15. april 2008 Forfatter #18 Skrevet 15. april 2008 Hei igjen jenter... Tusen takk Lucy T *pp nr 3 år..... for at du forsvarer alle oss slitere. Godt å høre superfornøyd at det fortsatt er håp for oss slitere. =) Ha en fin dag ALLE SAMMEN!
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 15. april 2008 #19 Skrevet 15. april 2008 Synes ikke noe om at de gravide kommer inn her og klager på trådene våre. Er ingenting galt i denne tråden, og vi har jo ikke sagt noe om alt det hun makatty skrev om.... Vi må da kunne forsvare oss selv om vi ikke er gravide, hehe... Superfornøyd: det er så fint å høre at det har gått så bra for deg. Håper vi også blir gravid snart, og jeg er sikker på at jeg kommer til å glede meg over hver dag i svangerskapet jeg også. Jeg skjønner hva du mener om at man faktisk "vinner noe" på å være en sliter. Jeg har noen nieser og nevøer, og jeg reagerer ofte på hvordan søskene mine snakker til barna sine, og hvor lite tålmodighet de har overfor dem. Heldigvis har de en supertante som har både tid og tålmodighet til dem Hehe... Ønsker deg lykke til videre i svangerskapet med nr 2, kos deg masse med magen og ikke bry deg om hva andre mener...
maria isabell Skrevet 15. april 2008 #20 Skrevet 15. april 2008 leste et inlegg om at noen med glede kunne være kvalm hver dag hele svangerskapet...trudde ikke eg kunne bli gravid,sjokke var stort da eg vart gravid..etter så mangen år uten beskyttelse...tru meg..får dere hyprmessigg,kommer dere ikke til å være glad..en er mer død en levende...
KR0705 Skrevet 15. april 2008 Forfatter #21 Skrevet 15. april 2008 maria isabell: jeg vet at svangerskapskvalme ikke er noe å spøke med. har en venninne som faktisk blei innlagt pga hu ikke fikk i seg nok væske. Har også hørt flere av venninnene mine som har kasta opp og brekt seg så mye at de her tissa på seg. HATER selv å være kvalm og kaste opp. Det jeg reagerer på er gravide som klager over ALT som ikke har noen verdi i mine øyne. At magen er tung, selvfølgelig er den det. Er en BABY på over 3 kg der inne ++++. Klage over at folk kommenterer gravidmage... Hallo. Er jo noe som alle syntes er fint. Føler seg usexy... Ja, men de fleste her har baby med samboer eller mannen i livet. Tror han syntes magen og de ekstra kg er søtt og skjønner at det er en del av graviditeten. Skjønner at bekkenløsning og div fysiske plager ikke er noe morro, men det er endel av prosessen for noen for å få en baby. lykke til med svangerskapet.
Gjest Skrevet 15. april 2008 #22 Skrevet 15. april 2008 Ja, det stemmer at jeg med glede skulle vært kvalm hver eneste dag om jeg bare ble gravid, Maria Isabell. Om jeg hadde fått "hyprmessigg" og følt meg mer død enn levende så skulle jeg med glede gått slik i 9 mnd også for å fått et barn. Som det er blitt poengtert over her, så er ikke dette en tråd hvor vi som ikke klarer å bli gravid/beholde ønsker informasjon om hvor fælt det er å være gravid. Jeg har ingen sympati for de som er uvel under graviditeten. Jeg syntes bare at de er heldig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå