Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Hei, tenkte jeg skulle tipse om en oppdagelse jeg gjorde forleden. Vår 5 åring tisser seg ut hver natt (alltid gjort) og omtrent hver dag i utetida i barnehagen. Blir enormt mye klesvask, og situasjonen sliter på både barn og foreldre. Oppdaget en nettbutikk som har tøybleier og avvenningstruser som fører til at barnet kjenner at det blir vått samtidig som en unngår at alle klærne (evt sengetøyet) blir vått. Ser at dette med bruk av bleier er omdiskutert, og tenkte da at dette kan være en mulighet, siden barnet får feedback om at det blir vått - uten at "alt" blir vått. Prøver første natt nå, så ingen erfaring enda, men tenkte jeg kunne tipse. Lykke til
KristianL Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 Personlig er jeg av de som mener at barna bør bruke bleier om de ikke kan holde seg tørre. Men er å åpen for andres erfaringer. Hvordan går det hos dere med disse treningstrusen/bleien?
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #3 Skrevet 19. august 2009 Du kan vel virkelig ikke mene at en 7 åring skal gå med bleie på natten fordi de er sengevætere, da ber du jo om at dem bli rmobbet da. Vi har ei jente på 6,5 som er sengevæter og vi kommer nok aldri til å ta på henne bleie igjen. Har bleietruser som vi har fått på blå resept som hun bruker når hun overnatter hos andre. Fungerer veldig bra. Hjemme går det i skift av sengetøy og tisselaken. Kanskje hun en dag finner ut av at det er best å gå på do. Det er dette vi har fått anbefalt.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #4 Skrevet 17. september 2009 Kenguloftet er ikke dekket på blå resept,men oppsøker du lege kan du få dekket Kylie trusene gratis på blå resept.(kjøpes på Alliance apotek) Det betyr at du får allt GRATIS på blåresept
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå