Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #1 Del Skrevet 5. april 2008 Jeg har jobbet i 60% stilling nå siden oktober. I kontrakten står det 50% fordi sjefen ikke har fornyet den. Hun vil spare penger og kutte ned på timene våre. Kortere dager på oss. Jeg mister 10 timer i mnd på dette, og det blir jo noen kroner. Jeg har hatt utbetalt mellom 8000 og 8500 kr i mnd. Den nye lønna vil kanskje bli en tusenlapp eller noe mindre... Jeg har gitt beskjed om at jeg kommer til å sykmld meg, pga bekkenet og ryggen. Jeg skal til fysio to dager i uka (forbyggende trim for de med bekkenplage). Jeg tenkte egentlig å sykmld meg 40-50 %, men jeg har innsett at jeg vil tape penger ettersom vi har fått de nye arb.tidene. Spm er.... Skal jeg følge samvittigheten og gjøre som jeg tenkte i første omgang?? Eller skal jeg sykmld meg for fullt for å få like mye penger som jeg har tjent nå.....?? Lønna vil jo synke med ytterlige 20% når jeg skal i permisjon... Det blir ikke akkurat mye å leve av.... 80% av ca 7000 kr.... Hva ville dere ha gjort?? Jeg ser på dette som eneste utvei.... Det er garantert ikke noe å diskutere på jobb....:/ HJELP! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137365833-hva-ville-du-ha-gjort/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #2 Del Skrevet 6. april 2008 Hvis du får 50% sykemelding, så vil du kun jobbe 25% med en stillingsprosent på 50%. Det er legen som avgjør om HELSA de er så dårlig at du trenger full eller delvis sykemelding. Økonomi er ikke noe grunnlag for sykemelding, så da blir det bare å spekulere i trygdemisbruk! Jeg har i nesten hele svangerskapet vært 50% sykemeldt pga bekkenløsning, å kombinere 50% stilling å gå til behandling 3 ganger ukentlig har ikke vært noe problem. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137365833-hva-ville-du-ha-gjort/#findComment-137367828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå