Tostkbarn Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Hei...ønsker lysere hårfarge men frisør mener avfarging kan ta knekken på håret...? Har brunt hår farget med toning...men de siste årene er det kommet endel gråsmå..sukk...disse vises veldig godt en mdn etter farging i og med at jeg ikke kan ha pannelugg heller grunnet kverulent kvervell midt i panna... Grunnet dette ønsker jeg en lysere farge slik at de smp grå ikke synes så tydelig...Frisør mente det var best å stripe lyse farger inn, men jeg har mest kunne ønsket en lysere farve på hele hodet... Håper noen kan komme med noen råd eller tips!
Gjest Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 syntes det hørtes lurt å ta striper jeg da. ta det flere ganger, så kan du til slutt ende opp med så mange at nesten alt er lystere:) heller det enn at håret faller av vel:)? men jeg er ingen frisør altså....
Gjest Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Ville kanskje prøvd å få endel lyse striper med lysfarging hvis det går,det er endel milderer mot håret enn bleking.I følge min frisør hvertfall;-)
ehtaner84 Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 jeg er frisør, men det er vanskelig å si hva du burde gjøre. det kommer ann på hårets tillstand, struktur og antall kjemiske behandlinger du har hatt de siste årene. uansett hvilken type farge du bruker, glansvask, toning eller farge, så inneholder alle disse pigmenter som sitter veldig godt i håret. så kommer det ann på tonehøyden. 1 er svart og 10 er lys blond. ligger du på en 7'er så er det mulig å lysne det veldig enkelt om det er naturlig. men siden du sier du har farget håret, så er dette en lang prosess. det er nok smartest å starte med litt striper, og pga årstiden er det veldig greit å starte nå sånn at solen kan gjøre mye av jobben framover. OG FOR ALL DEL IKKE PRØV PÅ NOE HJEMME. ender alltid med at man drar til frisøren, og da kan det pluttselig bli veldig dyrt.
pilutt1 Skrevet 5. april 2008 #7 Skrevet 5. april 2008 Jeg har gjort så utrolig mye forskjellig med håret,at hvis en frisør hadde visst om det,hadde hun sikkert gått i bakken....hehe...men jeg blir faktisk ikke fornøyd når jeg har vært hos frisør og farget det,har jeg tatt striper der blir de som gummi,og farger jeg det det blir det helt dødt føler jeg...men det er min erfaring. Jeg er ihvertfall den som gjør alt av farging selv,og blir mest forsnøyd med det. Har fått spm mang en gang om hvilken frisør jeg bruker...men så skal det sies at jeg har veldig grovt og tykt hår som tåøer en trøkk da...veit jo ikke hvordan hårtype du har,men hadde det vært mitt hår ville jeg tatt en avfarging på det,for så å sette en lys blond eller natur blond. Den er det litt gråskjær i som gjør at eventuell gultone som det kan bli etter avfarginga blir dempet. Så jeg skal ikke si Go for it,ettersom jeg ikke vet hvordan håret ditt er,men jeg gikk jo fra mahogny-farga hår til lys blond på et par dager...
Anne-B. Skrevet 5. april 2008 #8 Skrevet 5. april 2008 Har du prøvd sitronsaft i håret? Svigerinna mi gjorde det, vet jeg. Husker ikke hvor mye lysere det ble.
Tostkbarn Skrevet 5. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 5. april 2008 Takk for gode råd? Har ett tykt, langt og glansfullt hår. Har aldri tatt permanent farge, men kun toning eller glansvask...Fargen jeg har nå er vel en sjokoladefarge...husker ikke hva frisøren kalte den..men ligger vel på 5 kanskje i tonehøyde?.... Sitronsaft som blekemiddel....hm...vet de brukte hydrogenperoksid tidligere i gamle dager...dette er vel ett stoff som er tilsatt frisørprodukter nå også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå