Scorpiogi Skrevet 5. april 2008 #26 Skrevet 5. april 2008 man snakker vel ikke om dypere følelser i england, vel?........
Gjest -<<- Skrevet 5. april 2008 #27 Skrevet 5. april 2008 Joooda, men de er alltid triste. Not only are we sad, but despairing, wailing, woeful, suffering, bitterly bereaved and ever so languishing in our utter misery. Amerikanerne derimot, behøver vel ikke noe særlig mer enn "Wooonderful, luv, just maaaarvellous!" ;-)
Patetica fåkksi Skrevet 5. april 2008 Forfatter #28 Skrevet 5. april 2008 Takker for innspill, konklusjonen er vel at engelsk ikke er det beste språket i alle sammenhenger, men det er vanskelig å forstå for en engelskmann. En annen en var en brite som mente at fordi man sier "absolutely positive" (altså, kjempesikker, mer enn bare sure, men positive!) så MÅ det hete "positiv" på andre språk og. Han kunne ikke forstå at man ikke sier "Jeg er positiv" på f.eks norsk, eller "Soy positivo" på spansk, noe som hadde blitt tolket som "Jeg har HIV" faktisk.. Men takk for debatten, nå er jeg HAPPY.
Gjest Skrevet 5. april 2008 #29 Skrevet 5. april 2008 Briter er alltid glad, de. Jeg synes engelsk er fin-fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå