Gå til innhold

Hvorfor er Storken dyrere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lurt litt på hvorfor inseminasjon koster så mye mer på Stork? Jeg ønsker åpen donor og må jo da velge Stork, men ins med anonym donor er jo mye billigere på andre klinikker som Nordica som er legedrevet. Jeg ville trodd at det var omvendt at de med mer kompetanse tok ser mer betalt. Noen som vet grunnen til at det er slik ?

Og dere som ønsker anonym donor foretrekker dere likevel Stork selv om det er dyrere? Og i tilfelle hvorfor? Har liksom inntrykk av at så mange drar til Stork ....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert flere grunner til at Stork er dyrere. For inntil ca ett år siden hadde ikke leger lov til å inseminere single og lesbiske og Stork og de andre jordmorklinikkene hadde dermed ingen reel konkurranse før 1.januar 2007 da det også ble lov for leger å inseminere disse gruppene. Tror nok at dette gjorde endel for de høye prisene, men det ser dessverre ut til at prisene fortsatt henger igjen..

De setter at mye lengre tid til inseminasjonen, faktisk en hel time per inseminasjon og da er det jo klart at det må være dyrere. Det er en fordel og kunne slappe av i en god atmosfære, men det er jo noen ganske dyre minutter da :-)

Ellers ser ihvertfall ikke jeg noen grunn til at det skal være dyrere.

Da jeg startet prosessen for over ett år siden, var det kun jordmødre som kunne inseminere og jeg opprettet et depot der, så derfor har jeg gått der. Men jeg skal bytte til Nordica pga prisen. Synes ikke de yter noe ekstra utover det jeg forventer av normal vennlighet og omsorg fra helsepersonell.(Det var mest første gangen) Dersom jeg må prøve noen ganger til blir det jo endel penger ut av det!

Skrevet

Hei,

Jeg ville også ha åpen donor og valgte derfor Stork. Men jeg må innrømme at behovet for åpen donor har forsvunnet mer og mer for hver mislykkede runde for 5800 danske kroner i måneden pluss flybilletter. Jeg skal nå over på Nordica. Jeg syns ikke Stork har noe å tilby meg utover nye dyre inseminasjoner og siden Nordica har leger kan de faktisk tilby meg et videre behandlingsopplegg. Ønsket om barn er høyere enn behovet for å vite mer om donor og jeg tror at Nordica med sin medisinske kunnskap er riktigere for meg på nåværende tidspunkt.

Jeg tror Stork passer best for dem som lett blir gravide. Hvis du sliter litt mer er det nok ikke rette stedet og det har vært en dyrkjøpt oppdagelse for meg.

Lykke til videre med din prosess.

Skrevet

Takk for info begge to. Jeg visste faktisk ikke at det var så nylig at leger fikk lov å inseminere.

Er enig i at Stork nok passer best hvis du blir lett gravid, min gyn sa akkurat det samme. Han mente de på stork var "typiske" jordmødre som var mest opptatt av atmosfæren rundt inseminasjonen ( litt forutinntatt men kanskje litt sant...).

Skulle det vise seg at jeg kommer til å slite med å bli gravid, vil jeg også hoppe over til Nordica e.l og evt satse på IVF, jo før jo bedre egentlig, selv om en da ikke får åpen donor. Synes du ElleL gjør et fornuftig bytte nå, krysser fingrene for at du lykkes.

Skrevet

Ja pengene forsvinner fort hvis en må ha en del forsøk, og så kommer jo reisen i tillegg.

Lykke til på Nordica Eva37 - håper lykken snur :)

Skrevet

Tusen takk! Håper det klaffer på Nordica :-) Kan dessuten få mer hjelp om jeg trenger det der.

Skrevet

Jeg har ikke vært på Nordica så jeg vet ikke noe om hvordan det er å bli inseminert der. har vært en tur på Stork og det var en fantastisk flott opplevelse. En av de tingene jeg satte så stor pris på med Stork var at det å bli inseminert var en så hyggelig og varm opplevelse. Det ga ikke noe inntrykk av å være et lege/sykehus-besøk, men mer en varm opplevelse hvor man får tid til å kjenne på følelser og være 100 % med i øyeblikket. Jeg hadde også med kjæresten min som også opplevde det som svært sterkt og varmt. Det at han kunne komme opp i sengen til meg, at vi fikk deilige tepper og puter og sammen kunne ligge og ta inn over oss hva som hadde skjedd var av stor verdi. Men ser definitivt poenget med at Stork nok passer best for de som blir lett gravide. Jeg ble gravid på første forsøk (men mistet), så jeg er nok i den kategorien som blir lett gravid. Opplevelsen jeg fikk på Stork gjør at jeg er mer enn villig til å betale litt ekstra for hver inseminasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...