Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Jeg har blitt sykemeldt pga bekkenløsning, men pga det så har jeg ikke lenger jobb (var vikar, og oga sykemeldinga ville de ikke gi meg mer jobb når kontrakten gikk ut)... Vil sykemeldingsperioden telle som opptjening til permisjonspenger?
Guttemamma75 Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Ja sykepenger teller som opptjening til permisjonspenger, men da må du jo være sykemeldt helt til permisjonen begynner...
Gjest Tale30 Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 Holder det ikke å være sykemeldt 6 av de 10 siste mnd før fødsel? Er det andre regler dersom man er sykemeldt enn når man er i arbeid eller på dagpenger? I så fall er dette et hull i systemet mener jeg. Det er jo et problem dette at kontrakter ikke forlenges grunnet sykefravær. Jeg er ingen stor fan av midlertidige ansettelser eller hyppig bruk av vikarer, rett og slett fordi det setter mennesker i slike situasjoner som HI nå opplever.
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 Tror det er slik Tale30 skriver, at det holder om man er sykmeldt i 6 av de 10 siste mnd, faktisk. Sykepenger gir rett til foreldrepenger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå