meg & to små vampyrer Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 ? Har litt peil, men hører om noen vet om flere ting man ikke har tenkt på selv:)
pøber´n & je Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Grønne grønnsaker som feks brokkoli Leverpostei
Pysa Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 rosiner og veldig grønne grønnsaker. drikk appelsinjuice til for å fremme opptaket, og dropp melk.
dritgrei hei hei! Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 Rødt kjøtt brokkoli jordbær leverpostei (men det er jo innmat) rødbeter men dette er jo de helt vanlige tingene
meg & to små vampyrer Skrevet 5. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. april 2008 Leverpostei klarer jeg ikke. Men spiser rosiner hver dag, sammen med c-vitaminrik mat. Spiser en del brokkoli også. Spiser ellers en del grønnsaker med c-vitamin i.
meg & to små vampyrer Skrevet 5. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. april 2008 Ja, ikke sant. Dette vet jeg jo egentlig om. Gjelder det rødbeter på glass også eller bare ferske?
dritgrei hei hei! Skrevet 5. april 2008 #8 Skrevet 5. april 2008 det gjelder jo rødbeter på glass også, men jeg vet ikke hvormye som forsvinner i behndlingen av dem...
meg & to små vampyrer Skrevet 5. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 5. april 2008 Jeg tror jeg skal lete etter næringstabeller i kveld:) he he:)
Northernlights Skrevet 5. april 2008 #10 Skrevet 5. april 2008 Unngå melkeprodukter,iallefall. Her går datteren på jern etter stort blodtap like før påske (fikk sjekket jernlageret noen dager etter ulykken,og det var lave tall) Hun spiser jerntabletter,samt drikker appelsinjuice og 100% blå druejuice.
meg & to små vampyrer Skrevet 5. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 5. april 2008 Ja, jeg drikker lite melk, men klarer meg jo ikke uten kulturmelk på ful basis da. Dette er nemlig slik jeg skal spise heretter. Er det mye jern i blå druejuice? Det er jo godt... Så lenge jer spiser jern utenom måltider med melk, så går det bedre sant?
Northernlights Skrevet 5. april 2008 #12 Skrevet 5. april 2008 Hvis du drikker melka fks om morgenen, og tar jerntabletter eller spiser jernrikt utpå dagen.så skal det gå bra.
meg & to små vampyrer Skrevet 5. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 5. april 2008 Drikker den ikke, spiser den i frokostblanding på morgenen. Og så må jeg ha melk i kaffen min og ost på skiver osv. Fant forresten ut nå at greskarkjerner har masse jern i seg. Enormt mye faktisk og det er jo så godt! juhu! går til innkjøp nå.
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 5. april 2008 #14 Skrevet 5. april 2008 http://www.mediafire.com/?bz3zng1fc2y Der er link til en veldig omfattende og god matvaretabell med oversikt over næringsinnhold. Du må laste den ned til din pc.
meg & to små vampyrer Skrevet 5. april 2008 Forfatter #15 Skrevet 5. april 2008 Takk. Ellers fant jeg en fin en på frukt.no Den tar ikke bare for seg frukt altså, men alle matvarer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå