Gå til innhold

Pumper dere når dere lekker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei lita tulle på 5 dager, og hun spiser godt.. Men jeg lekker sånn! Hele senga er våt når jeg våkner, og det renner jo konstant.. Har ikke særlig lyst til å sove med bh heller, greit å få litt luft..

Er helt nybegynner, og lurer på om dere pumper dere helt tomme når dere lekker sånn?? Vil ikke det ødelegge litt i forhold til at jeg skal produsere akkurat passe mengde til henne?? hvis dere skjønner :P Det vil vel sette opp produksjonen, og så er man nesten like langt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har valgt å ikke pumpe...vil jo bare bli mere melk tenker jeg..men har stabilisert seg litt mer nå igrunn.

Skrevet

Løsningen for meg var å sove med bh! Med innlegg i ull og bomull inni... Hvis jeg har puppene "løse" kan det virkelig renne; særlig når jeg har dusjet!

Så min erfaring er at utdrivningen kommer lettere hvis det ikke er noe som presser imot...

Dessuten regulerer det seg etterhvert, men det kan ta ganske lang tid! Lillemor her er snart 7 uker, og vi er ikke helt på nett enda ;) Med forrigemann tok det vel rundt 5-6 uker. Lykke til!

Skrevet

Jeg lakk mye hele døgnet så lenge jeg fullammet, dvs til 6 mnd og det ville ikke hjulpet mye å pumpe. Jeg anbefaler deg å legge et håndkle i senga i begynnelsen og bare godta at det blir søl i tillegg til det også. Når ammingen fungerer og du ikke er antydning til sår (hvis du er det nå da...), så er bh og ammeinnlegg en veldig god løsning, ikke så behagelig å sove med bh, men dessverre et nødvendig onde for å unngå søl når man ammer. Jeg har hatt noen som har vært litt store som jeg har hatt løsest mulig over skuldre og uten spiler. Nå ammer jeg stort sett 3ganger i døgnet og har sluttet med bh, men har et håndkle under meg i senga fortsatt ettersom jeg kan lekke noe når jeg ligger på magen fortsatt.

I tillegg lekker jeg ofte fra "motsatt pupp" når jeg ammer, så bruker ofte ammeinnlegg hele dagen også, evt når jeg ammer.

Skrevet

Har nå ammet i 6mnd og har alltid brukt bh når jeg sover med ammeinnlegg... mye pga lekasje i starten, og nå pga at jeg lekker på motsatt pupp når jeg ammer. orker ikke å lete tak i noe å "tette" med på nettene...

Skrevet

Bruk lanlinkrem det bremser lekasjen

Bruk sånne "kopper" som man kan sette inni bh-en når lekasjeproblemet er for stort - da har du jo litt ekstra til gullet når du ikke er tilstede!

Skrevet

Jeg har tatt sånne tisselaken som jeg har i tulla si seng under lakenet og så har jeg handkle oppå, men må allievell sove med bh.. Sover med en stor og god en med ammeinlegg inni...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...