monika70 Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Var på ul igår, og da fant legen mange egg, ca 20 ihvertfall,, men de var ikke store nok. Må ta puregon over helga også, men lavere dose (fra 300ie til 200 ie). Blodprøven var bra, men må tilbake for ny ul på mandag. Er redd for overstimulering, men på klinikken mente de at det mest sannsynlig gikk bra.. men er fortsatt litt urolig. Noen her som har opplevd å få mange egg uten å være overstimulert? Håper nå på uttak på onsdag om alt er klart på mandag.
*-* Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Jeg hadde over tretti folikler på kontroll på torsdag så det ut som, men det er jo ikke alle de som blir ferdige modnede egg, noen var vedlig små. På uttak på mandag så regner legene med at noe 6-15 egg eller noe er modne for uttak og det skal være greit. Da punkterer de bare de andre eggposene. De trappet ned dosene hos meg også så ikke for mange egg skulle bli store nok siden det kan føre til overstimulering. Var litt diskusjon hvordan de skulle få noen store nok samtidig hindre at det ble for mange... Kanskje det er noe av det samme hos deg?
monika70 Skrevet 5. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2008 Kan høre ut som om det var litt av det samme som hos deg, for legen var litt i tvil om hvordan vi skulle fortsette dette uten overstimulering. Men blodprøven ble avgjørende. Da er jeg spent på hvor mange egg du får ut og som blir befruktet! Hold oss oppdatert da - det er mange spente rundt forbi! Hvor holder du til forresten?
*-* Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Jeg holder til på Ullevål. Ikke sikkert at det blir så mange egg ut, forrige gang fikk jeg bare ut seks. Det er jo ikke så lite altså, men jeg hadde nærmere 20 eggposer og syntes jeg hadde hørt om så mange her inne som fikk ut mange egg, så jeg hadde sikkert litt forventninger. Jeg skjønte ikke helt hva som gjorde at det bare ble seks egg da og ble litt deppa fordi jeg tenkte at det sikkert var noe galt med mine eggposer. Men det var sikkert det samme da som nå, bare litt dårligere forklart. Så tydeligvis er det ikke nødvendigvis gode sjanser for å få ut flere egg selv om man har mange eggposer, iallfall ikke for min del. Etter diskusjonen mellom legene da jeg var på kontroll, virket det som om de prøver å stimulere så lite som mulig for at de største skal modnes akkurat nok uten at flere 'rives med'. De små satset de på at bare skulle 'visne' og ikke gjøre skade. Så hvis det bare er fire eggposer som er blant de største feks, så er det vel bare de som har modne egg på mandag... Vet ikke helt hvor mange av eggposene som er i den kategorien at de vil være klare mandag, men har følelsen av at det ikke er kjempemange. Konklusjonen til legene var vel at det var greit nå, men hvis det raset av egg som lå der ble modnet så ville de måtte avbryte pga overstimulering. Så det hadde vært mye bedre for meg å ha litt færre eggposer tenker jeg, for da hadde de kjørt på og modnet det som var. Men vi krysser fingrene og håper at det iallfall blir seks egg som sist
Gjest Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 Hei Vi blir alle overstimulerte så lenge vi får flere enn ett egg. Alle på ass.befruktning (altså AIH, IVF m.m) blir derfor overstimulerte for å få flest mulig egg. Jeg går ut ifra at du mener om du blir så stimulert at du blir syk??? Noen blir syke av en dose på 150 IE i få dager og andre klarer seg fint på dobbel dose i dobbelt så mange dager. Dette varierer fra person til person. Selv fikk jeg Menopur på 150 ie i 8 dager, og har vært syk med en gedigen mage i nesten 12 uker, 7 av ukene lå jeg på sykehuset, ble tappet 11 dager uten hell. Så det var tydelig at 150 ie var ALT for høy dose for meg :-( Jeg må få nevne at det er uhyre sjelden at de har tilfeller som meg, visstnok. Det vanligste er at man er syk kanskje 2-3 uker bare, hvis man blir syk. Husk at de fleste går det bra med. Så lykke til - det går nok så bra så, skal du se :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå