##lykkeliten## Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 I dag har gutten min begynt på Strattera, etter mye veiing for og i mot. Vi er veldig spente på hva som kommer til å skje fremover, jeg har forstått det sånn at det ikke er så veldig vanlig å begynne utprøving med denne først. Er det noen som har erfaring med denne medisinen, og vil dele det med meg?
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Har ikkje erfaring med denne medisinen, men kva er grunnen til att det blir prøvd Strattera først- veit du det? Kor gammel er din sønn? Har han ADHD/ADD?
##lykkeliten## Skrevet 5. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2008 Gutten min er 9 år og har i først omgang fått en adhd- diagnose, men skal utredes videre grunnet mistanke om noe mer.. På grunn av sannsynlighet for andre tilleggsdiagnoser anså vi det som best å prøve ut strattera først., da disse ikke går så godt overens med ritalin/conserta.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Er det Tourettes som kan vere i mistanken? Min har det i tillegg til ADHD, og ticksa blei faktisk betre. Eg trur det kom av at når han fekk roa seg ned/stresset forsvant litt, så roa ticksa seg også Min går på Concerta/Ritalin:) Det er ikkje alltid at ticks økar ved bruk av desse medisinane. Vi har ikkje prøvd Strattera.
##lykkeliten## Skrevet 5. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. april 2008 Tourettes er vel en av diagnosene de mistenker, men det er ikke pga det at vi valgte conserta. Vi har flere med bipolar lidelse i vår familie, og ritalin kan utløse/ gi mani. Han har mange like symptomer, blant annet periodene, og vi valgte derfor å prøve strattera først.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #6 Skrevet 5. april 2008 Sikkert ikkje dumt valg:) Håpar dokke får god effekt av den:) Vi vurderte Strattera i fjor, men eg må tenke litt først. Syns der var så stor andel som ikkje fekk effekt, etter det eg har lest. Og vi har forholdsvis god effekt av Concerta, men det var med tanke på morgonar og kveldar eg tenkte på Strattera...
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #7 Skrevet 5. april 2008 Har ditt barn mye bivirkninger av Concerta?
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #9 Skrevet 5. april 2008 Nei, det er lite bivirkningar. Einaste er at han et lite om dagen, men mykje om kvelden etter at medisinen går ut. vi hadde ein del heilt i starten med Ritalin, men det gjekk over etter eit par mnd bruk:)
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #10 Skrevet 5. april 2008 Tourette's er i hovedsak Ticks; verbale OG fysiske(som blinking, rykning i skulder eller meir sammensatte bevegelsar på grensa til tvangshandlingar), men også ein del andre som t d stort krav til system og orden/rutiner. Dårlig finmotorikk; skriving er vanskelig ofte. søk på tourette's på nett, du finn mykje. Der er ei forening som er narkolepsi, ADHD og tourette's i lag: Link: http://www.nasjkomp.no/ Her finn du mykje:)
##lykkeliten## Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 5. mai 2008 Da vil jeg fortelle om min nye verden.. Gutten min har brukt medisiner i 5 uker, og vi ser fantastiske resultater, det er et helt nytt liv vi har fått sammen. Han er konsentrert, kan høre meg lese uten å avbryte, kan følge beskjeder, holder avtaler, finner frem skolesakene sine+++ De eneste bivirkningene han har hatt så langt er litt mindre matlyst, gått ned fra 3-4 brødskiver til 1-2, men har langt mindre aktivitet, og er mer sliten.. Herlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå