Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 HEI Jenter. Noen som vet om man kan få satt KS-dato som termindato på papirer overfor NAV tenker jeg på. Feks hvis termin er 14 november og KS er planlagt den 4 november. Sånn sett kan man jo gå ut i permisjon tre uker før planlagt KS.
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Ja det får du. Hvis lege skriver en bekreftelse på at du skal ha ks den 4. november så går du ut 3 uker før ks-dato. Det har iallefall jeg gjort de to siste gangene.. =)
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Men man MÅ ikke gå ut tre uker før planlagt KS? Jeg har lyst til å gå ut tre uker før termin, selv om jeg sannsynglivis skal ha planlagt KS 8-10 dager før.... sånn får jeg liksom mer tid sammen med babyen......
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Her er det forskjellig praksis fra nav-kontor til nav-kontor. Jeg får perm 3 uker før ks, men vet mange som ikke får før 3 uker før termin. Dette må du sjekke med ditt eget nav-kontor.
ebenholts Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 uten at jeg er bombesikker, mener jeg at du får ikke mer tid sammen med babyen om du ikke går ut i permisjon 3 uker før fødselen, for det antall uker du skal ha permisjon etter termindato, begynner å løpe fra babyen er født, selv om babyen fødes før terminen.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 Hei alle sammen og takk for svar. Lillegull; måtte du gjøre noe spes overfor NAV annet enn bekreftelse fra lege? Bør ikke alle NAV kontorer ha samme praksis? Kan man klage på vedtak?
snowstorm73 Skrevet 6. april 2008 #7 Skrevet 6. april 2008 Jenter, det er enkelt. Hvis NAV ikke vil sette ks dato men står på termindato - VELG selv. Man kan ta ut perm opptil 12 uker før termin. Så velger man perm 3 uker før ks dato.
nr3hososs-og kanskje en til... Skrevet 6. april 2008 #8 Skrevet 6. april 2008 jepp, vil bare støtte meg til denne!! Fordi det er viktig at dere med forløsningsdato uker før termin...; dere får ikke noe av de tre ukene tilbake... Dvs Tre uker er til før fødselen, føder du f.eks to uker før termin, vil man kanskje tro at da får man to uker mer permisjon sammen med sin baby...men nei, da mister du 2 av de 3 ukene. Med en gang baby er født starter man på den ordinære permisjonen... Skjønner dere, er ikke så god til å forklare! Og man kan som snowstorm73 sier, ta inntil 12 uker før...
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 6. april 2008 #9 Skrevet 6. april 2008 Trengte bare en bekreftelse på at jeg faktisk skal ha ks den og den datoen, med underskrift fra en gynekolog på det aktuelle sykehuset.. Det vil nok aldri bli gjennomførbart med samme praksis på alle kontor, uansett hvor mye en prøver. Det er enkeltmennesker som sitter der, og i mange tilfeller har ikke dette praktisk betydning heller. Er du sykemeldt før permisjonen starter går du automatisk (sikkert ulik praksis der også) ut i permisjon 3 uker før ks (dette blir regnet ut i ettertid). Og du får ikke igjen de evt ukene du "sparer" ved å gå senere ut i permisjonen før fødselen nei. Litt usikker på om vedtak om foreldrepenger er enkeltvedtak (men jeg tror det). Er det et enkeltvedtak kan det påklages. =)
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #10 Skrevet 8. april 2008 Har sjekket dette. Man har svangerskapspermisjon 3 uker før fødsel. Hvis fødselen skjer før termin "mister man da tid". Fra fødsel har man fødselspermisjon, som er et bestemt antall uker. spørs hva man velger.
familieliv Skrevet 8. april 2008 #11 Skrevet 8. april 2008 Har fått bekreftelese fra jordmor ved begge mine planlagte ks, hvor hun skrevet ks-dato som fødselsdato. Ikke varit noe problem for meg. Kan ikke se dette skulle være noe probelm for NAV. Nå vet man ju faktisk dato da barnet kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå