Pluttiplutt Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Heihei. Var på kontroll i går. Fikk beskjed om at det er vekst avvik på tvillingene nå. de har vokst veldig jevnt hele tiden, men nå hadde Tv 1 bare lagt på seg 200g siden sist, mens Tv2 hadde lagt på seg 350 eller noe. foreløpig har de det bra, men de skal følge med ekstra på TV1 neste sjekk på fredag om 1 uke. om det er mer avvik er det mulig de setter i gang fødsel sa de...da er jeg i uke 35. så da håper jeg det bare er en feilmåling jeg, vil jo gjerne gå til uke 38 jeg. de ligger hode mot hode, mage mot mage, og bein viklet inn i hverandre. at det går an å ligge så tett og godt når man ligger i forskjellig fostersekk. jeg har et bein eller arm mellom navel og ribbein hele tiden og spurte hvem sitt bein det var, legen sjekker og bare flirer. Her er det 4 bein og en arm sa hun...ikke rart magen min danser ...haha klemklem. Møtte solemio i går på sykehuset. Hun ligger inne for oppfølging.
phantomet Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Det er jo bra at de følger med på vekstavviket på tv1. Men nå er det uansett ikke lenge til du treffer dem. Det synes jeg er utrolig koselig å tenke på. Skal si de har funnet en tett måte å campe i magen på. *ler* Tror nok de kommer til å foretrekke å ligge tett når de kommer ut også... Håper det går bra med solemio! Om du ser henne igjen, må du hilse så mye!!!! Klem klem
moden mamma Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Godt du får god oppfølging! mine var 100 g forskjell på da de var 700 g og 800 g. Dette økte noe forrige kontroll - men de følger hver sin kurve. De sa at da de antar jentene er toeggede er dette normalt og ikke vekstavvik... snodig å få forskjellig beskjed - vi som til og med går på samme sykehus! Jentene mine ligger også likens som dine... så jeg forstår godt hvordan det føles ut.. hehe.. Håper du får gå til uke 38 som du ønsker! Skal på kontroll og fødselprat fredag - kanskje jeg må stikke oppom og se om jeg ser deg og solemio? Om ikke jeg ser deg på tirsdag da.. Klemmer til deg i tiden som kommer!
Pluttiplutt Skrevet 5. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. april 2008 det har vært et lite avvik på under 100g, ca 70 g siden første måling, men denne uken falt hun plutselig ned fra kurven som hun har fulgt hele tiden. når skal du dit fredag? send meg en pm da:) om vi har time rundt samme tid så dumper vi nok borti hverandre, det hadde vært morsomt:) jeg er der ca 14,30. klemklem
Solemio + 2 i magen Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Får håpe de bare bytter på å vokse mest. Det har mine gjort, og tv2 som lenge var minst er nå størst - hvis målingene stemmer da. Heldigvis er du jo kommet så langt at det antakelig går rimelig greit selv om de skulle måtte sette igang. For øvrig: jeg "slapp ut" fra sykehuset igjen i formiddag. Deilig, selv om det nesten er litt skummelt også. Takk for hilsener fra dere andre også. Har ikke helt bestemt meg for om jeg tar sjansen på bytur og lunsjtreff i morgen eller ikke, får se an dagen litt først.
Sol med 2! Skrevet 7. april 2008 #7 Skrevet 7. april 2008 Hos meg har gutten vært større enn jenta hele tiden. Har ikke fått anslått vekt før sist kontroll for halvannen uke siden, uke 31+5. Det var da ca 300g forskjell på dem, men de er store 2.4 og 2.7 anslo gynekologen, så det er ingen fare for mine. Har du tatt doppler på kontrollene? Har forstått at man da kan se om de får like mye næring. Du kan jo be om det neste gang. Lykke til med innspurten;o)
Tvillingenekomiapril Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 Hei, Pluttiplutt! Håper neste måling viser jevn vekst igjen. Det er godt de følger godt med. Jeg er i samme situasjon, og har blitt fulgt tett pga. stor størrelsesforskjell på tvillingene da de var veldig små. Siden har de vokst i rykk og napp, og av og til er estimeringene like, og av og til er det avvik. Noen ganger har tv1 vokst mest og av og til tvilling 2. Min erfaring er at det er stor usikkerhet til estimeringene, og legene har poengtert at det er vanskelig å få gode mål. Ved siste måling i går hadde tv1 økt med 130g , og tv2 med 400g påen uke, og det ble ikke reagert på, men jeg må innrømme at jeg er spent på neste ukes måling. Men det blir vel en totalvurdering, og siden begge hadde fin fostervannsvmende og alle blodgjennomstrømningsmpålinger var bra, ble det ikke noe fokus på målene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå