Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Datteren min må kanskje det, og jeg vil gjerne høre om andres erfaringer. Synes det høres så fælt ut å aldri kunne kaste opp for eksempel.. Håper det er noen her som har erfaringer å dele?
Gjest Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Jeg har en sønn som også må opereres skulle også gjerne hørt om andres erfaringer både positiv og negativt!
Vestlandslefsa Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Hei! Jenta vår ble operert for reflux 30 november i fjor. Hun var da 6 mnd gammel.Jeg går utifra at det er nissenplastikk-operasjonen dere mener?? Det er en stor operasjon, med vår jente var det mye annet i forkant også, men prosedyren er det samme. Vi ble fortalt at ved "vanlige" nissenoperasjone, reiser foreldrene hjem med barnet på den 3 dagen, så sant alt er normalt. Det de gjør under en sånn operasjon er at de snurper magesekken rundt spiserøret. Så i etterkant kan de fleste barn ikke kaste opp resten av livet. Jenta vår kan ikke kaste opp, det kommer av og til luft, men ikke ofte. Hun er ikke plaget av å ikke kunne kaste opp, hun brekker seg når hun blir kvalm, men det er det. Vi fikk en helt ny baby når denne operasjoen var overstått. De jeg vil si til dere er at belag dere på¨at barnet har mye vondt de første dagene, og barnet vil også ha mye luftsmerter, dette fordi de tukler endel med mage/tarmsystemet under operasjonen. Hvilket sykehus er det som skal operere? Er det noe mer dere lurer på må dere gjerne sende meg en PM:) Klem
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Det går ikke an å sende pm til deg vestlandslefsa.. Det er enda ikke sikkert at datteren min må opereres. Hun skal gå på Losec frem til slutten av april også skal vi til rikshospitalet på kontrol for å se om det har hjulpet. Ellers blir det der hun skal opereres. Hvordan var datter deres før oprasjonen? Hvordan merket dere/legene at hun trengte den? Hvor "går de inn" når de opererer og blir det et stort/veldig synlig arr? Kjempekjekt å høre deres erfaringer! Tusen takk skal du ha:) Klem HI:)
Vestlandslefsa Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 Datteren vår var meget syk før hun ble operert. Hun er født med noe som heter mellomgulvbrokk, så hun var de 6 første mnd på sykehus. Refluksen hos henne var kjempestor og det ble oppdaget tidlig. Legene håpet i det lengste at det skulle ordne seg selv, som regel gjør jo de det innen de er ett år. Hun ble regelmessig undersøkt med røntgen og kontrastveske, det var slik de fant det ut også. Når de oprerer går de inn like under brystbeinet, hos jenta vår, gikk de inn i ett tidligere operasjonssår, men vi ble fortalt at ho andre barn lager de en omvendt T like under brystbenet. Arret blir jo kjempelite og hos små barn heler det seg kjempefort. Uten denne operasjonen hadde fremtiden til jenta vår vært ekstremt usikker. Velger de å operere jenta deres, vil dere få et helt nytt barn og ett helt nytt liv. Hvor gammel er hun? Blir spennende å se om Losecen virker hos dere, en skal vel allerede etter en uke se om den har effekt. Ønsker dere masse lykke til:) Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå