Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Noen som hvet hvor mye det er normalt å legge på seg i ett tvillingsvangerskap? I ett enlingsvangerskap er det vel ca 12-14kg? Skjønner ikke helt dette her...i mitt forigje sv.skap (med èn), la jeg på meg 24kg, fordelt over hele sv.skapet. Men i dette sv.skapet lar liksom kiloene vente på seg. Jeg er nå i uke 21 (bims 22) og har kun lagt på meg 4 kilo! Og jeg bærer på tvillinger. Dette bekymrer meg litt, og jeg sist jeg var på kontroll til jordmor virket hun også litt bekymret over dette..
Gjest Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 jeg er i uke 31 har lagt på meg ca 12 kilo,jeg tror nok at tvillinger tar mye mer av næringen.jeg har aldri spist så mye som jeg gjør no.så jeg synes det er rart at jeg ikke har lagt på meg mer
vårspirene Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Jeg hadde heller ikke lagt på meg mer når jeg var i uke 21. Men kiloene har sakte men sikkert kommet på senere i svangersakpet. Nå er jeg i uke 37, snart uke 38, og har lagt på meg ca 20 kilo! Og dette er ikke fett, siden jeg har hatt kvalme hele tiden. Jordmor sier det er økt blodmengde, vann og mange kilo i magen:) Er forresten ikke spesielt hoven i beina heller. Så kiloene kommer nok:)
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Det var godt å høre. Fikk fortalt ved siste UL på st.olavs at ved ett tvillingssvangerskap så veide alt fostervannet totalt 3 kg!! Det er sikkert ved slutten av sv.skapet da.. holdt på å få sjokk jeg!
Pluttiplutt Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 fant en link her http://americanpregnancy.org/multiples/weightgain.html How much weight should I gain? Weight gain depends on a number of factors including height, body type, and pre-pregnancy weight. However, most women who are carrying twins are encouraged to gain 35 to 45 pounds. Women carrying triplets are advised to gain 50 to 60 pounds. 35 pounds = 15.9 kilo 45 pounds = 20.4 kilo 50 pounds = 22.7 kilo 60 pounds = 27.2 kilo her er en side med vekt kalkulatorer http://www.weightlossresources.co.uk/body_weight/weight_converter.htm
Pluttiplutt Skrevet 5. april 2008 #6 Skrevet 5. april 2008 jeg veier bare 6 kilo mer enn når jeg ble gravid, er i uke 34 nå. Nevner dette til JM hver kontroll, for jeg klarer ikke holde på maten lenger, og kaster opp mye. men jeg prøver iallefall å spise sundt, og så ofte jeg klarer, så JM sier bare gjør så godt du kan, ikke lett i slutten når magen ikke har plass til hva man vil spise. virker som mange av oss sliter med det samme på slutten, matlyst, halsbrann osv.. fikk beskjed av JM at om at jeg kunne prøve disse helsedrikkene som apoteket har, eller lage meg smoothies hjemme, mye godt i de sa hun.
Sol med 2! Skrevet 6. april 2008 #7 Skrevet 6. april 2008 Hei. Jeg har også lagt på meg lite, kun 4 kg. Er 33+0. Veide i utgangspunktet litt i overkant av 80 kg, så jordmor og jeg har blitt enige om at det ikke gjør så mye. Jeg har ikke vært dårlig gjennom svangerskapet, men har hatt liten plass til mat de siste ukene. Har mye halsbrann også, så det er ikke så lett å få i seg nok. Spiser nok mindre snacs nå en før også, noe som gjør sitt. Må si at jeg er spent på hva vekta stopper på når tvillingene er ute. Utfordringen blir vel å spise passe masse slik at vekta stabliserer seg, forhåpentligvis rundt 70 kg. Det er jo en del som går den mens de ammer også...
to_i_magen Skrevet 6. april 2008 #8 Skrevet 6. april 2008 hei. kjenner meg igjen. Har det samme "problemet". Med mitt første barn, la jeg på meg over 25 kilo...Nå, med 2, veier jeg ett kilo mer enn da jeg ble gravid, er 16 uker på vei. noen dager er det to kilo mer. for så og gå ned igjen. har fått ganske stor mage og de vokser som de skal, så prøver å ikke bekymre meg så mye enda.
trude_fikk_tvillinger_mai08 Skrevet 7. april 2008 #9 Skrevet 7. april 2008 Veldig individuelt tenker jeg. Jeg har fått på 26kg tror jeg
Gjest Skrevet 7. april 2008 #10 Skrevet 7. april 2008 Hei! Det ser ut som de fleste her ikke har lagt på seg så mye,det samme har skjedd med meg,selv om jeg bærer på 3 små.Kansje er det att man som regel er mer plaget med kvalme m/flerlinger,og att det blir tidl trangt i magen,mindre plass til mat osv.Jeg er i uke 33/2 nå og har hittil lagt på meg 12-13 kg,mye mindre enn i mitt forrige svangerskap.Men så lenge de små der inne får det de skal ha er vel allt greit,jeg har ikke vondt av å ikke legge på meg mer )
Oslo-71 modell Skrevet 7. april 2008 #11 Skrevet 7. april 2008 Jeg er 31+4 og har nå lagt på meg 14 kilo. Legger på meg ca en kilo i uka jeg...:-) Føler jeg spiser normalt og stresser ikke noe med dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå