Gå til innhold

Bruke leandervugge til nattsoving?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som skal bruke leander vugge til nattsoving den første tiden? Eller bruker dere bare den på dagen?

Og skal dere ha lammeskinn i den hvis dere skal bruke den til nattsoving?

Jeg tenkte i utgangspunktet å ha den på soverommet vårt de første månedene og ha lammeskinn i den. Og så bruke en gåsedundyne.

Blir dette for varmt? Begge deler, både lammeskinn og dundyne skal jo være temperaturregulerende.

Noen som har erfaringer med dette?

Fortsetter under...

Skrevet

Ingen erfaring, men vi skal bruke Leandervugge til nattsoving første halvår, er planen. Tenkte å bruke lammeskinn.

Skrevet

Selv om dun og lammeskinn er er varmeregulerende, blir det selvsagt veldig varmt om sommeren, akkurat som du selv neppe sover på sauefell med dundyne i varmen.

I andre land advares også mot å bruke av lammeskinn i seng i forhold til krybbedød nå. Grunnen er at babyen kan få for lite oksygen dersom nesen havner ned i for mykt underlag (som et skinn). Dette skjer selvsagt ekstremt

sjeldent, men kjekt å vite at det finnes andre meninger enn all "ullpropagandaen" i Norge. Ligger endel tråder på det her eller sjekk foreningen for uventet spedbarnsdød.

Skrevet

jeg skal ha leandervuggen på soverommet som h*n skal sove i begynnelsen. skal ha skinn under fra nøstebarn, som skal virke svalende på sommeren, men blir jo såklart å følge med, blir det for varmt er det jo bare å ikke bruke det :) Skal også ha et putetrekk under hodet slik at vi er helt sikker på det med krybbedød, itilegg til at det holder skinnet rent for gulp og så videre:)

Skrevet

Det er litt av et ansvar vi skal få gitt.

Det er jo tusen ting å bekymre seg for,man kan bli skyggeredd av mindre.

Om man ikke bruker lammeskinn i vuggen, bruker man bare et laken da?

Jeg har kjøpt min brukt og har synes det har virket greit da å bruke lammeskinn, slik at det ikke blir så tett kontakt med madrassen. Fordi ettersom jeg forstår så er det en fare i det og. Selv om hun jeg kjøpte den av sa at de hadde hatt lammeskinn i den og at det ikke hadde vært noen uhell i den. Madrassen ser forøvrig helt fin ut og.

Skrevet

Hvis du har kjøpt vuggen brukt bør du kjøpe ny madrass. Det er visst ikke anbefalt å bruke samme madrass til flere barn. Mener det har noe med krybbedød å gjøre - skal ikke uttale meg for bastant, men du kan jo google det.

Annonse

Skrevet

jeg har kjøpt ny så vet ikke, men tror denne madrassen kan vaskes i maskinen. Men vet ikke om det er nok til å fjerne de dær gassene da. Det har jeg ikke noe kunnskap om.

Skrevet

Selger de madrasser til leander vuggene løst da?

Eller er det noen som vet hvor man kan få madrasser som passer?

Skrevet

Tror det stod på at den kunne vaskes på 60 grader.

Har også lest at de for en tid tilbake mente at brukte madrasser kunne ha krybbedødsammenheng, men at de nå har gått tilbake på det og sier det ikke kan bevises - men at de anbefaler ny... Skulle nesten tror krybbedødforeningen har % på salg av nye madrasser.

Vi skal bruke en som er brukt, etter vask og fryseropphold.

Skrevet

Godt å høre =)

Vasker du den på 60grader i maskin?

Og hvor lenge skal de ligge i fryser?

Gjør det noe om man må brette madrassen for å få plass i fryseren?

Skrevet

Jeg lot den ligge et døgns tid i fryseren, men tror strengt tatt noen timer er nok. Det er temperaturen som er poenget, så skulle ikke ha noe å si at den ligger brettet. Du kan jo evt snu bretten andre veien etter noen timer:-) Jeg er ingen ekspert altså, har lest om hvordan voksiposen kan rengjøres i fryseren og baserer meg på det egentlig.(http://www.voksi.com/2006/index.php?page_id=24)

Tenkte også å vaske den på 60 ja, etter fryserunden.

Skrevet

Kan ikke du skrive her inne hvordan det gikk å vaske madrassen på 60 grader i maskinen?

=)

Kjekt å vite at det fungerer!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...