Gå til innhold

noen av dere som har/hadde barn med sjevt hode?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi har sjev hodeform så derfor lurer jeg på om noen av barna deres har hatt det eller fortsatt har det??jeg håper jo at hun vil vokse det av seg ,hun er nå 9 måneder gammel og jeg kan ikke se noen forskjell enda,så derfor kom jeg på og spørre dere siden dere har større barn :-)

Skrevet

Jeg har en gutt som har operert hodet fordi en av sømmene oppå hodet grodde for tidlig sammen. Mitt sørsmål blir da; hvor er hodet skjevt? Er det bakhodet som er skjevt av at hun ligger på siden? I tilfelle, så pleier det å rette seg av seg selv:-)

Skrevet

ja bakhodet er sjevt også kan du liksom se at pannen hennes er også litt sjev.

Skrevet

Jeg har en gutt som er 6 mnd nå og han har vanvittig flatt bakhode og er også litt sjev...sånn at han er litt mer platt på ene siden av bakhode. Jeg har vært i kontakt med fastlege, lege på helsestasjon, fysioterapeut og sist uke manull tarapeut. Alle sier at hodet blir normalt igjen! Manuell tarapeuten sa at det pleier ordne seg, hvis ikke før, så når barnet er ca 1 år.

Skrevet

Hei. Jeg har en gutt på 2 år og 2 mnd. Han hadde veldig skjevt hode da han var baby.

Han var helt flat på den ene siden bak, samt at pannen liksom kom litt "ut" på motsatt side foran.

Dette har gradvis rettet seg og nå kan man ikke se tegn til skjevheten, bortsett fra om han har helt vått hår. Da ligger håret rett inn mot hodet og da kan man såvidt se at han er bittelitt skjev i bakhodet.

Jeg har også en gutt på 5 år som var like skjev som baby. Han har nå et rundt, vanlig hode.

Jeg vet at det er bekymringsfullt når man har babyer med skjeve hoder, men tro meg - det kommer til å rette seg, bare vær tolmodige. :o)

Masse lykkke til. :o)

Skrevet

Min gutt på 2,5 år har fortsatt skjevt hode, og jeg har igrunnen bare godtatt at slik er det.. Helsestasjonen har sagt fra han var noen mnd at "slapp av, det vil ordne seg før han er 1 år", men det gjorde ikke det. Ser at hun over her har en 5-åring som det har ordnet seg med, så da er det kanskje håp??

Skrevet

mon80:

Det tar ofte mye lenger tid enn helsestasjoenen sier. Jeg fikk beskjed om at eldstegutten min kom til å ha skjevt hode fordi det ikke hadde rettet seg innen han var ett år.

Husker ikke eksakt, men rundt 3-års alderen var nok hodet hans ganske rundt igjen. :o)

Skrevet

Gutten vår hadde favorittside som baby, ble skjev en gang mellom 1 uke og 3 uker gammel, var da vi oppdaget det. Han er nå 2,5 år og er like skjev dessverre. Vi har liksom godtatt og blitt vant til det, men tenker en del på fremtidig mobbing, barn kan være så slemme.. :o(

Håper det retter seg ut, men ser ikke sånn ut dessverre. Sliter litt i mammahjertet mitt.

Håper det retter seg ut hos dere!!

Skrevet

gutten min var veldig skjev da han var liten.. da han var rundt 6mnd gikk jeg aktivt inn for å gjøre noe med det, og snudde senga slik at vi lå på andre sida.. la han på gulvet med lekene på den sida jeg ville han skulle se, og la han rett og slett mye over på sida etter han hadde sovna!

tror det retta seg da han var rundt året.. vet ikke helt.. han har mye hår, så det skjulte det liksom:o)

Har forresten ikke sett voksne enda med skjevt hode?? tror nok det retter seg ut ja:o) men prøv å gjør noe med det nå mens du kan:o)

Skrevet

Før lå babyene mer på magen og sov, så kan være derfor det ikke finnes så mange voksne med skjevt hode. Jeg er redd for at vår gutt alltid kommer til å ha det dessverre... :o(

Skrevet

Gutten vår hadde også skjevt hode. Var flatt på ene siden pga at han hadde en favorittside når han sov. Det syntes ganske godt i pannen også. Nå er han 2 år, og det er bare så vidt det synes :) Tror nok ikke noen merker det med mindre de vet om det. Så innen han er 3 år så er jeg ganske sikker på at det ikke synes i det hele tatt.

Skrevet

omtrent slik ser jenta mi sitt hode ut :

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=14074

så derfor håper jeg at det bedrer seg,hun hadde en favoritt side og vi har gått til fysioterapaut med henne siden hun var 4 mnd gammel og nå så ligger hun bare med hodet til den andre siden men jeg føler ikke at jeg kan se noen forbredning enda.fysioterapauten mente hun hadde fått seg en trøkk under fødselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...