Gå til innhold

Trenger oppskrifter/ forslag til god klubbmat :o) ???


*tornerose*

Anbefalte innlegg

Skal ha klubb neste uke og har ingen aning på hva jeg skal lage for noe. Føler liksom det går i det samme. Trenger mange tips/ forslag, evt. oppskrifter fra dere jenter :o)

 

Mottas med stor takknemlighet!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tapas

Quiche med salat

Pastasalat med creme fraiche saus og nybakte rundstykker

Lasagne med salat/rundstykker

Bruchetta

Baby pizza med masse forskjellig toppings

Kyllingsalat i pitabrød

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer to kylling oppskrifter som er veldig gode, men krever kanskje litt mere arbeid...Spørs litt hvor mange dere skal væare også =)

 

http://www.aperitif.no/index.db2?id=102036

 

Dette er utrolig godt og faktisk ganske enkelt å lage, men tar jo litt tid=)

Har brukt frisk basilikum istede for oregano, men er jo en smakssak... Man kan også ha bacon surret rundt hver filet, da er det greit å brune de først i pannen.

 

Server med salat og ovnsbakte poteter med urter.

 

http://www.aperitif.no/index.db2?id=106673

 

(Jeg har brukt: bacon istede for spekeskinke, parmesan istede for Norvegia, eplejuice istede for hvitvin)

Det som kan være litt pes med denne retten er jo at risottoen egentlig må lages etter gjestene har kommet. Men veldig godt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tenger alltid tips til ny klubb mat, føler at jeg også lager det samme. Forrige gang lagde jeg salat;

Tre typer salat (mix boks)

Ferdig grillet kylling

Fetaost

oliven

litt pasata

soltørkede tomater

rødløk

avocado

crutonger

 

Og i stedet for å ha det i en bolle, la jeg det på et stort fat, bare det får det til å få litt annet inntrykk.

Og så hadde jeg lagd innbakte horn, med soltørkede tomater og ost, pesto og ost, tapenade (m/ soltørkede tomater) og ost. Penslet med egg og la oppå ruccola salat.

Til vanlig syns jeg mineklubbvenninner er småspiste, men da spiste de masse.

 

Ellers så er dette veldig godt:

Ferdig grillet kylling deles og legges i ildfast form, skjær opp brokkoli i små buketter og legg innimellom. 1 boks med fløte og litt melk blandes (ikke bruk matfløte, føler at det "levrer" seg når det blir varmt) ha oppi paprikapulver, litt chillipulver og kvernet pepper. Hell dette over alt sammen, og ha revet ost over. I ovnen på ca. 200`C til osten er smeltet. Servèr med ris og baguetter. Veldig godt !

 

Hva med bagels, og godt pålegg ? Koke egg, laks, philadelphia ost, skinke osv....og med agurk, tomat, rødløk osv....dette falt også i smak når jeg serverte det. Man må jo ikke tenke middag eller varm mat ?

 

Håper noe av dette falt i smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig jenter. Mye her kommer til å prøves ut ja :o)

 

Helt enig "nå kommer nr. tre". Ikke alltid nødvendig med varm mat, godt å variere litt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bakt potet med yum-yum tilbehør som bacon, kryddersmør, kjøttdeig, creme fraiche++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taco suppe laget jeg sist jeg hadde klubb..her er bare å søke på nettet etter oppskrifter..Laget suppa dagen før og varmet opp før gjestene kom...Serveres med raspet ost, taco chips og rømme som tilbehør..Og gjerne litt brød om nødvendig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår italiensk pizza. Lag ferdig en stor deig til bunn og del i mindre biter, så alle får hver sin bunn. Legg frem forskjellig fyll (ost, parmaskinke, peperoni, ananas osv...) i forskjellige skåler, så kan alle lage hver sin pizza. Tar ikke lang tid å steke med tynn pizzabunn og flere kan stekes samtidig. Enkelt for deg, og alle kan bidra og lage sin pizza som de liker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kylling med bacon og fløte.

 

Legg kyllinfilet eller kalkunbryst og bacon lagvis i en ildfast form. skjær opp litt vårløk/løk eller purre og dryss over. Tilpass eventuelt med litt krydder dere liker. Så tømmer du ca 3 dl matfløte på slik at det dekker litt opp på kyllin/kalkun.

 

Sett i ovnen ca 40 - 60 minutter alt etter tykelsen på fileene.

 

Serveres med grønnsaker, ris og en god saus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...