Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en jente som fikk påvist pcos i desember i fjor, og i dag ble jeg medlem. Syns det er en fin side med mye informasjon, og fint å kunne få kontakt med andre som sliter med det samme. :) Har begynt på diane i vinter, og symptomene er ganske bra. Før jeg begynte på diane hadde jeg mensen ca 1 gang i måneden, men med VELDIG sparsomme blødninger. Lurer på om det er flere som har/hadde det slik, og er det et tegn på at man ikke har eggløsning i det hele tatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann:)

Veldig fin side dette ja, men er litt stille her fortida.

Eg har og brukt diane før, men har gått uten i 1 1/2 år. Fekk mensen igjen for 1 år sidan og har den regelmessig, men med veldig sparsomme blødninger som du. Er jo veldig behagelig, men bekymrer meg for om eg har el og for tynn livmorslimhinne. Då eg var yngre, før eg starta med p-piller blødde eg enormt mykje men kun få ganger i året. Då kunne det vare opptil 1 mnd i strekk. Veldig plagsomt.

Den legen eg gjekk til ein periode i fjor, sa at eg nok hadde el pga regelmessig mens. Men han tok ikkje blodprøve for å påvise det. Men legen eg har vore hos no i forbindelse med IVF sa at det ikkje trengte være tilfellet og at ein kan ha heilt regelmessig mens utan el.

Einaste måten å påvise el på er ved blodprøve og med temping har eg høyrt.

Så bra Diane fungerer fint på deg. Symptoma mine var og veldig bra når eg brukte den.

Lykke til:)

Skrevet

Hei vestlandsjento!

Takk for svar, syns det er viktig at man kan dele erfaringer. :) Har jo ikke så mye erfaringer om dette, og er jo spent på om jeg kommer til å få barn. Har bestandig hatt et veldig sterkt barneønske, derfor var det ganske trist å få den beskjeden. Men man må vel bare holde motet oppe, for det går vel bra for di fleste :) Det som er dumt er at legene har så forskjellige svar på ting, og noen ingen erfaring. Så man vet jo ikke helt hva man skal tro...

Har fått time hos gynekologen min i mai, for oppfølging etter et halvt år. Så da kan jeg kanskje spørre henne hva hun sier om liten blødning. Men det er sikkert veldig individuelt, kjenner en litt eldre dame som har 6 barn, og hadde nesten ikke blødning i det hele tatt når hun hadde mensen, og kun i en dag. Så alt går vel ann. :)

Lykke til med i forbindelse med IVF. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...