umpa lumpa Skrevet 4. april 2008 #1 Del Skrevet 4. april 2008 var hos legen og fikk påvist bekkenløsning med gangvansker i dag. Synes dette er veldig tidlig, da jeg bare er i uke 15? Hvilken behandling har dere andre fått av fysioterapeut, og hvilke tilrettelegginger er blitt gjort i fht jobben deres? Jeg jobber 100% og har ikke lyst til å bli sykmeldt. Tenker det blir lange uker å gå hjemme. Men gode tips og råd mottas med takk.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137355043-fikk-diagnosen-i-dag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 7. april 2008 #2 Del Skrevet 7. april 2008 Jeg fikk også diagnosen i uke 15. Men ble henvist av lege til fysio og det var fysio som stilte diagnosen. Har vært sykemeldt hele tiden før jeg gikk ut med svangerskapspenger pga spesiell arbeidsplass(ikke lov til å jobbe der etter 6mnd i svangerskapet). Men vært sykemeldt pga mye plaget med kvalme/oppkast i tillegg. Hos fysio har jeg fått mye massasje+hjemmeøvelser og slynge øvelser jeg kan gjøre på trimrommet hos fysio. Vannterapi en gang i uken-anbefales!!! Har fulgt rådene jeg har fått av fysio, gå mest mulig vanlig, passe på riktig stlling på bekkenet, gå med "barnesteg" i trapper osv. Unngå alle bevegelser som gjør vondt og trigger smerten. Man merker veldig raskt om man gjør noe "feil"! Min fysio har vært opptatt av at jeg skal balansere mellom aktivitet og hvile, legge seg på sofaen er ingen god løsning... Dette har fungert utrolig bra for meg! Har holdt b.l mye bedre i sjakk enn fryktet!!! "Silkepysj" å sove i er genialt og nå bruker jeg også soveposen (den glatte siden opp) i senga. Gjør snuing til en mye enklere sak. Pute mellom knær og ankler hvis du ligger på siden. God sovestilling er en utfordring...For meg har det vært minst smertefullt å ligge på magen med det ene benet trukket litt opp. Fyll gjerne opp med litt støttende puter. Er nå i uke 39 og ser enden på dette ;o) Håper det kan være noen tips som kommer til nytte! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137355043-fikk-diagnosen-i-dag/#findComment-137382378 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå