Alvepia *happy mum* Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Jeg er i uke 7 nå, men jeg tørr nesten ikke å gjøre noe ( har ikke så mye energi til overs heller da ) men når jeg har det vil jeg jo gjøre så mye i huset... som å støvsuge, vaske golvan osv.... men jeg er rett å slett redd for å gjøre noe galt:S Hadde jeg tenkt slik viss jeg IKKE hadde bli gravid via ivf??? Er det bare meg eller?????? føler meg jo LITT overbeskytta og da...:S
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Jeg fikk ikke gjøre noe jeg pga blødninger så den var grei. Etter dette var det kvalme og oppkast. Har heller ikke hatt noe energi å skyte av så det er kun de siste 2 mnd tenker jeg at jeg har klart å gjøre noe, men har fortsatt dager hvor jeg er helt utslitt. Om du hadde tenkt slik uten IVF befrutktning er vanskelig å si, men trolig ikke så mye tenker jeg.... Blir litt ekstra vare når man har slitt sånn for å få den lille spiren i magen vet du :-)
Alvepia *happy mum* Skrevet 5. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2008 ok. vel fikk vel kanskje skrekken på plass.. fikk så onde nede med livmoren senere på dagen, at æ jeg ringte legevakten. De sendte meg videre til sykehuset for ul, men der var alt bare bra.. det var "bare" livmoren som strekker seg å det kunne føre til stikkinger, og smerter som jeg hadde. Det gode jeg fikk ut av dette var det lille hjerte som slo:) Så herretter tar jeg det RIMELI med ro:) hehe
finbekk Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 Skjønner godt tanke gangen din, for da jeg var gravid med førstemann var jeg på akkurat samme måte. Ble gravid på 4 forsøk og var livredd for å miste. Selv om jeg holdt meg forholdsvis mye i ro hadde jeg masse murringer strekninger og stikninger i livmoren, såpass mye at jeg var sikker på at jeg mistet flere ganger om dagen, dette varte frem til uke 12-13. Denne gangen er det mye lettere nå er jeg ca 7 uker gravid på første søsken ivf, jeg vet i mye større grad hvordan ting kjennes ut og er ikke så redd for smertene det fører med seg at livmora vokser. Jeg bærer rundt på 1,5 åringen min, vasker gulv og er på jobb, tror virkelig bare kroppen har godt av å bevege seg, det øker også blodsirkulasjonen... Hvis jeg skulle få det over meg prøver jeg å tenke på kvinner i land der det ikke finnes noen form for luksus og som bærer frem barn i bøtter og spann, dessuten er det jo mange som ikke vet at de er gravide en gang når man er så kort på vei som meg, da tar man heller ikke noe hensyn. Har virkelig fått troen på at man skal leve som normalt så lenge ikke det er noe som tyder på at noe er galt da Lykke til videre i svangerskapet, håper du slipper å bekymre deg for mye, vet akkurat hvordan det føles.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå