bratt Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Hei! Jeg skulle tatt fly i dag til Trondheim og så ringte jeg føden bare for å forsikre meg om at det gikk greit, er i uke 21 så jeg trodde alt skulle gå bra. Men der var det 3 jordmor'er som ikke anbefalet dette pga at skulle noe skje, så kunne de ikke redde mine små. De kunne ikke si at jeg ikke skulle reise men de hadde ikke gjort det selv med 2 i magen. Så da våget vi ikke å reise, jeg kunne aldri levd med meg selv om jeg hadde gjort noe selv som kunne bidratt til at de kom før tiden, og da ikke innen for grensen mht til å redde mine små. Noen som har fått samme beskjed? noen tanker rundt det hele?
Fanny08 Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 Jøss, det visste jeg ikke i det hele tatt. Trodde det var som for enlinggravide, jeg- ikke 3 siste måneder. Godt jeg ikke har eller skal fly, da!
2x babyline 21.05.08 Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 Jeg vil tro man får ulike anbefalinger avhengig av hvem man spør... Jeg fløy i uke 20-21 denne gangen, uten å spørre noen - det falt meg liksom ikke inn. Det gikk helt fint, det. Med en baby i magen kan man jo fly fram til 2 uker før termin (innenlands, med legeattest), faktisk. Hvert flyselskap har ulike regler for ulike strekninger (sånn i varighet, da). Men de har sikkert ikke regler for tvillinggravide...
Pluttiplutt Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 jeg skulle mulig reise til brussell i uke 25, jordmor sa "bare reis, nyt tiden for flyturen er jo ikke lang." reiste ikke pga mye vann i kroppen og dyr billett, men fikk iallefall klarsignal om at det gikk bra om jeg reiste.
moden mamma Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 Jeg ble anbefalt å ikke reise til min svigerinnes begravelse pga kynnere ca uke 25... Ikke pga selve flyreisen til Bodø - men pga det ekstra stresset og liten mulighet til å gjøre det jeg burde, slappe av og lytte til kroppen. (hører med til historien at vi også måtte ha med minstemann på 2 og at det ville være ekstra stress) Flyselskapet setter ingen stoppere så tidlig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå