Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Jeg er i en fase hvor jeg har behov for å starte med antidepressiva. Samtidig har jeg ønske om å bli gravid, så dette er vanskelig. Mannen min og jeg snakket om dette i går, og bestemte oss for å ta mine problemer først, og vente litt med graviditet. Men nå har det seg sånn at jeg tåler svært lite av prevansjon, så vi kan ikke bruke noe annet enn kondom. Og vi ble enige om at 'blir jeg gravid, -så blir jeg gravid'. Etter jeg har fått et barn til så skal mannen min sterilisere seg, så da slipper vi de problemene. Så saken er at jeg helst vil begynne med et antidepressivt medikament som man har sett vært brukt under svangerskap før, med gode erfaringer. For skulle jeg bli gravid, så vil jeg jo ikke ta det værste, hvis dere skjønner. Jeg har lest masse rundt på nett, og i felleskatalogen, og funnet ut at Fontex er et av de 'beste' medikamentene under svangerskap, men ikke under amming. (men det får ikke jeg til allikevel). Noen med erfaring fra Fontex?
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 Hei! Jeg har brukt fontex i ca ett år nå. Gikk først på cipralex, uten å få det så mye bedre, så jeg byttet. Jeg vet egentlig ikke hvor mye tablettene har hatt å si for meg... Jeg har det mye bedre nå, på mange måter. Men jeg det har jo tatt sin tid da. Og jeg har gått til psykolog hele tiden. Har også vært hos healer. Så jeg har jo prøvd litt forskjellig... Men jeg kan i hvertfall fortelle det at jeg ikke har hatt noen bivirkninger, eller noen negative erfaringer med fontex. Lykke til : )
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 Og da mener du i forhold til graviditet også eller? Jeg også venter på å komme inn hos psykolog, men det tar jo votter og vintre før det skjer...
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 hei hei. jeg brukte fontex da jeg ble gravid men den funket ikke særlig på meg så jeg sluttet. er i grunn veldig lite som fungerer på meg av såkalte lykkepiller og antidepresiva. men har uansett en venninde som bruker fontex og som har svært god nytte av dette. hun er gravid og er 6mnd på vei. hun ble gravid menst hun brukte de pillene.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 Å det var godt å høre. Jeg ventet i hele går på telefon fra legen min, men han ringte aldri. syns det er så dårlig, spesielt når det er noe sånt som dette. Da jeg var der på mandag foreslo han det for meg for første gang. På onsdag ringte jeg og snakket med han igjen, men da holdt han igjen siden jeg planla å bli gravid. Men så bestemte vi oss for å vente litt med et svangerskap, siden jeg trenger å få meg selv i litt bedre form først, og jeg ringte igjen på fredag, og da skulle enten sykesøster eller legen ringe meg opp igjen, men det skjedde aldri. Jeg vil jo så gjerne få begynt på pillene....
Mamma`n til Trym Skrevet 12. april 2008 #6 Skrevet 12. april 2008 Jeg har også gått på fontex og er gravid nå. Jeg snakket mye med lege og psykolog ang medisinene når jeg ble gravid og de sa at det var ikke farlig at jeg gikk på dem når jeg ble gravid og de har hjulpet meg med å slutte helt. Tårene og angsten kommer men jeg overlever med det i de mnd som er igjen av svangerskapet.
suzi-q Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 Hei du! Jeg har brukt Fontex i over ett år. Har hatt god virkning av det, ble gravid og sluttet etter at jeg fant ut at jeg var 2 mnd gravid. Merker ikke så stor forskjell nå etter at jeg har kuttet ut, bortsett fra at jeg jo grubler en del mer enn når jeg bruker tablettene. Det tok meg ca 6 uker å bli "stabil" etter at jeg begynte å bruke dem, dvs. jeg syns jeg begynte å få best terapeutisk virkning etter 6 uker. Noen bivirkninger syns jeg det har vært, bl.a. økt trøtthet / døsighet / tiltaksløshet, svetter mer / vond kroppslukt samt noe kvalme den første tiden. Den beste virkningen for meg har vært bedre nattesøvn / mindre mareritt, mindre grubling (noe som igjen har gitt meg større selvtillit tror jeg), samt at jeg har blitt bedre på å gi litt mer f.... dvs at jeg ikke i så stor grad har slitt med så mye dårlig samvittighet, og det har igjen ført til at jeg ikke er så mye lei meg / deprimert. Jeg har ikke betenkeligheter med å anbefale Fontex til andre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå