Gå til innhold

Reise til Malaysia med en 1åring?Noen synspunkter/erfaringer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått tilbud om å reise til Kuala Lumpur med min mor, faren min er der nede og jobber. Det blir jo en lang reise, men vi tenker å bli der i ca 2 uker.Sånn at det blir litt tid mellom reisene. Alt av hotel og slikt er ordnet da pappa allerede er der. Man må visst ta 2 sprøyter, stivkrampe og noe annet. Men mener snuppa har fått alt, skal på 15mnd kontroll rett før vi drar.

Hva syns dere? Er det for langt unna? Reiser med moren min og pappa har jo et lite nettverk der.

Skrevet

god tur :)

mamma reiste mye med meg og broren min når vi var små til tilsvarende områder med tilsvarende flyreiser og det var aldri noe problem. Og hun var aleine med 2 barn :)

Broren min var under året og jeg var 8..

Skrevet

Takk:) godt å høre. Har så inmari lyst til å reise, er liksom once in a lifetime opportunity:)

Skrevet

Å reise med små barn er alltid pes syns jeg, selv en innlandsreise. Men samtidig må man jo oppleve ting.. en ettåring vil jo gjerne krabbe, kanskje gå, og på fly kan de bli frustrert over å ikke få røre seg så mye som de vil. men jeg ville ikke latt være å reise av den grunn, men stålsatt meg på en tøff reise:)

Kos dere!!

Skrevet

Hei:)

Vi bodde i KL i 2 mnd vi. Gikk kjempefint! Hadde da en på 6 mnd og ei på 2,5. Ungene storkosa seg! Jeg var litt skeptisk på hvordan han på halvåret skulle reagere på varmen, men det gikk også veldig bra.

Flyreisa var litt slitsom, eller ikke selve flyturen men det å bytte flly 2 ganger med to små barn var ikke bare bare. Men det gikk det og. :)

Vi reiste på natta begge gangene så ungene sov omtrent hele tida.

Malaysia er et veldig rent og ordentlig land, veldig vestlig orientert til å være sør-øst asia. Hun på vaksinasjonskontoret sa faktisk at KL er renere enn Tr.heim. hehe

Sier bare GOD TUR!! Dere vil komme til å få en kjempeopplevelse!

Hvor skal dere bo forresten?

Skrevet

kom på en ting. pass dere for myggen der nede. den kan føre med seg Dengues feber. finnes visst ikke noen kur for det.

Skrevet

så godt å høre!!! nå ble jeg glad. Pappa kom hjem idag, og sa faktisk at det å komme tilbake til Oslo var som å komme til et østblokk land i forhold, hehehe. Vet ikke hvor vi skal bo, pappa bor på et meget fint hotell i byen.

Åh, gleder meg skikkelig nå:) men er den myggen overalt? eller mer på noen spesielle steder?

Skrevet

jeg er i utgangspunktet positiv til å reise med barn, men østen holder jeg meg borte fra. alt for høy luftfuktighet etter hva jeg ønsker.... alt for lang reise også.

Skrevet

Jeg hadde ikke orket å tenke på den lange flyturen. Vi holder oss i europa i mange år framover

Skrevet

Det med myggen er jeg ikke helt sikker på. Hørte fra ei vi snakket med der at den holdt til i byen. Men der vi bodde, på Sunway, var det masse vegetasjon spesielt ved det leilighetskomplekset vi bodde, og vi fikk en del myggstikk. Ingen av oss ble syke heldigvis.

Et godt tips er å kjøpe et sånn "mosqito patch". De selges på apotekene og myggen skyr dem. Men ikke fest dem så de kommer i kontakt med huden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...