Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Hei jenter..Barnefaren vil gjerne ha delt omsorg for barnet..noe jeg kan si meg enig i..forstår det veldig..men da vil jeg ikke få overgangsstønad..jeg skal bo med en venninne så hva vil jeg da ha krav på??jeg går på sosial stønad nå...og de er vel pliktige til å hjelpe meg videre med husleie og livsopphold ? de kan jo ikke kreve at faren mister hele omsorgsretten?
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 Ettersom du spørr om OS så regner jeg med at barnet er under 3 år? Men likevell vil du ha delt omsorg for barnet, når barnet er så ungt? Husk at barneombudet IKKE anbefaler delt omsorg for barn under 3 år, alltså 1 uke til mor og 1 uke til far. Det bør du tenke over, regner med du/dere vil det beste for barnet!? Men, nei du får ikke OS når det er 50/50 omsorg for barnet (delt bosted). Da får dere 1 barnetrygd hver. Det finnes vell bedre løsninger for barnet enn delt bosted når barnet er under 3 år. Syns du skal ut å prøve å finne deg jobb, så tjener du til livets opphold selv Lykke-til!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Er gravid og har termin 15 juli så alt dette er nytt for meg og barnefaren..men det er sånn at om man har 60% omsorg til mor og 40% omsorg til far så har man krav på os..da er det ikke no prob,trodde det var 100% til mor jeg..hehe takk for svar..
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Det er helt sant Men synes dere skal gradvis trappe opp samværet.. Barn under 1 år anbefales ikke fast overnatting. http://www.barneombudet.no/cgi-bin/barneombudet/imaker?id=25182
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 nei men barnefaren kan komme mer på besøk:) så de ikke tror vi bor sammen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå