Gå til innhold

søking om fødselsstipend

pusi og lille pusi:)

Anbefalte innlegg

har no tatt kontakt me lånekassen om kossn d blir me søking på støtte under tia når æ har permisjon. d e ikke mer æ treng å gjøre enn å huske å søke på stipend i mai å levere inn bekrftelse på at har føtt ongen i juli.. så ska pengan komme inn på konto ette ei stoinn?

Fortsetter under...

Hmm.. mn om man ikke leverer rett etter babyen er født får man vel ingenting heller? før man leverer altså? Jeg har termin i mai, alt jeg trenger å gjøre er å levere søknaden om fødselstipend rett etter ungen er født, sant? og ikke noe mer?? og da kommer det penger inn hver mnd i 10 mnd? LITT forvirra her nå ;)

Det er helt rett at du får først fra etter at barnet er født. Likevel vil du da få etterbetalt fra 3 uker før fødselen.

Når det gjelder utbetalingen hver måned, så er min erfaringat lånekassen ofte er litt treg med å få det behandlet, og at utbetalingene kan variere litt i størrelse til å begynne med. Likevel at en får det en har krav på.

Men det er ikke mer du må gjøre. Mener forresten at utbetalingen er den 15. hver måned.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...