en-to, lappe sko..... Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 samboer ønsker seg det til middag i dag
Kaffemocca Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 Oppskrift og oppskrift, jeg kan hvertfall skrive hvordan jeg gjør det: Når jeg og gubben skal ha bruker jeg 4 egg og 4ss vann.Skjærer så skinke i små terninger og blander med det andre, krydrer med salt og pepper og har det oppi en god og varm stekepanne med litt smør i. Lar det steke til den er ganske stivna så strør jeg revet ost oppå den og dobler den også er den ferdig=)
Sjokoladekaka Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 Beregn 2-4 egg pr pers. alt etter matlyst. Ha i 1 ss melk pr egg og visp godt sammen(evt ha i litt blandingskrydder; Natvig sitt er godt), skinke på boks, eller 1 pk ferdig oppskåre skinke(til smårettar), og rasp litt kvitost å ha det på toppen. La det stå på svak varme, til det er stivt:) Oppskårne tomatar og loff med smør er godt til:)
MegOgAlleMine Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 3 egg, 3 ss kaffefløte, litt salt og pepper. Blandes og stekes på middels varme under lokk. ta noen osteteringer samt smårettsskinke og var LITT i mikron.. Legg dette på den ene halv delen av omeletten, brett den andre halvdelen over og stek litt på begge sider. serveres med noen skiver brød og salat
camilla^ Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 Skinke m/hvitsaus 6 egg, 4ss melk og gressløk/purre blandes sammen med salt og pepper. Så i stekpannen på middels til svak varme, med lokk. Det får stå der enstund for da blir den mer luftig enn om man steker den raskt. Ost har jeg enten i omletten eller strår på toppen. Lager så hvitsaus, men tykk. Mer stuing tykk. 25g smør eller litt mer som smeltes. Mel piskes inn, før jeg sper med melk. Litt salt, pepper og masse revet muskat haes i. Så kokes den og mer melk haes i om det trengs. Når omletten er ferdig legges litt saus på den ene halve siden, skinke som er strimlet legges på sausen. Så litt saus igjen før jeg bretter andre delen av omletten over. Og det står noen min så skinken blir varm. Beste alle i huset her liker. (selv om min mann var VELDIG skeptisk når jeg nevnte omelett med saus!)
Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 4. april 2008 #6 Skrevet 4. april 2008 Dette her er supergodt! Per person: 2-3 egg 2-3 ss melk eller vann Noen skiver ost Noen skiver skinke (eller spekeskinke, blir enda bedre!!!) 1/4 løk, finhakket 1/4 paprika, finhakket 2 pitabrød Visp egg og vann/melk, ha på platen,. Strø over paprika og løk + skinke. Krydre med det du ønsker, gjerne salt og hvitløk. ha osteskiver på toppen. La steke en liten stund, men det skal IKKE bli brent i bunnen! Del omeletten i to og ha den inni pitabrødet. NYYDELIG! Stek pitabrødene etter anvisning på pakken
jåsjenta Skrevet 4. april 2008 #7 Skrevet 4. april 2008 Egg, like mange ss med melk som jeg har egg. Pepper, salt, litt chilikrydder, skinke og purreløk blandes godt. Ha det i en middels varm stekepanne, og stek med lokk. Så har jeg masse ost på halve omeletten, og bretter andre halvdel over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå