Gå til innhold

Skuffet over kjønn??? tanker i luften -

Anbefalte innlegg

Ser det er mange som skriver de ønsker seg en jente fordi de har gutt(er) fra før. (Ikke her på denne klubben, bare generelt.)

Men det er jo en ting som en ikke råder over og hvis en da ikke får det kjønnet en egentlig ønsker seg, så blir en skuffet?

Var ei som nettopp fikk barn nummer to, som var av det andre kjønn enn det første og sa til meg at hun ikke kunne skjønne at vi ikke ønsket oss et annet kjønn denne gangen. Men hvorfor skal en ønske seg gutt eller jente?

Jeg har to av det samme kjønnet og i magen min ligger det en til av det samme kjønnet som de andre:) Jeg er overlykkelig og kunne ikke ønsket meg noe annet. At bebisen er frisk er det viktigste og at babyen blir elsket :-)

Forøvrig sier vi stopp nå og føler ikke at vi mangler det andre kjønnet, for da har vi tre nydelige barn og er veldig takknemlige for å ha fått den gaven å kunne få barn :-)

Fortsetter under...

Jeg tror faktisk det er veldig normalt at folk holder en knapp på en av det andre kjønn når de skal ha nr to.. Jeg gjorde ihvertfall det.. men det var aldri sånn at jeg tenkte at jeg kom til å bli skuffet dersom det var en til av samme kjønn, noe det også var :o). Storebror ble jo veldig lykkelig over å få søsken av samme kjønn, og det er jo uansett veldig praktisk, hvis man skal ta det med i beregningen. Jeg har ihvertfall snakket med mange venner og bekjente som godt kunne tenke seg en av hver, sikkert fordi jenter og gutter er jo ganske forskjellige som barn. Men jeg har aldri hørt om noen som blir skuffet. Det er viktigste er jo tross alt at det er friske barn.

jeg har to jenter fra før..synes det bare var stas å få ei jente til jeg :) Da ble de søstre i tett alder 2 år og 9mnd..og kan være venninner også med fellese og ikke fellese venninner ( de er 6 og 9 år nå?

De er fra et annet forhold.

Sambo har en sønn fra før på snart 4 år..

Så jeg tenkte en av oss vil uansett oppleve begge kjønn hehe..lell at vi til sammen har det fra før da.

Men jeg hadde sånn jente følese på nr 3 også jeg da..men på UL så det ut som den hadde tut hehe..så stor sannsynlighet vi får en gutt..

Og det passer jo bra siden minstemann er gutt :) blir 4 år imellom de to da :)

Så her var uansett kjnn veldig velkommen..er glad alt så bra ut på UL jeg :)

Men nå er det ikke 100% sikekrt det var gutt da..så tør ikke å kjøpe masse gutte ting enda :)

Har jo bare jenteklær fra før..men tanken på at jeg skal få en liten guttebaby er helt uvant og rart for meg som kun har hatt jenter..så blir jo kjekt dette..

like jent som om jeg hadde fått ei lita prinsesse til goså..

Så jeg har aldri ønsket meg et bestemt kjønn..eneste jeg ønsker meg er friskt barn :)

Jeg kunne aldri bli skuffet over det ene kjønnet fremfor det andre. For meg er også det viktigste at det ble friskt. Men jeg hadde mest lyst på jente i første svangerskap fordi jeg har vokste opp med masse gutter rundt meg og det samme har pappaen hennes gjort. Og jeg slet veldig med å bli gravid og derfor satte jeg ekstra stor pris på at ønsket ble oppfylt.Hadde absolutt blitt lykkelig for en gutt også, men det ble til at vi fikk vite kjønn fordi vi var på en drøss med UL i hele svangerskapet og vi var så sikre på at det var en jente. Måtte liksom ha noe å forholde oss til siden jeg hadde et risikosvangerskap og ble tett fulgt opp av sykehuset. Men denne gangen vil vi ikke vite på forhånd og det er akkurat det samme for oss hva det blir. Dessuten mye mer spennende! Jeg har alltid drømt om at jordmor skal si enten "det ble en velskapt gutt" eller "det ble en velskapt jente" uten at vi visste noe i forkant.

Det som mammaer kanskje ikke tenker på når de ønsker seg 2 begge kjønn - er hvor tett man blir som to søstre/brødre. Jeg har 2 brødre og en søster - og føler meg nærmere min søster på mange måter. Selv om jeg selvfølgelig elsker begge brødrene mine!!!

Jeg tror kanksje mange ønsker seg en av hver - for dette er morsomst?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...