Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Jeg har ei datter som snart runder 4 mnd. Har fullammet hele tiden. Har gitt ho mm både fra flaske og pupp. Nå viser hun imidlertid mindre og mindre interesse for puppen.... Skriker og er helt krakilsk når jeg tilbyr den. Jeg ga hun til slutt en flaske mm som hun drakk som bare det. Skrek som bare det når den var tom. Måtte til slutt gi henne mme da jeg var tom for mm. Dette drakk hun med stor glede og var fornøyd etterpå. Nå sover hun endelig. Jeg blir bare så utrolig fortvilet. Har jo lyst å amme! Får så utrolig dårlig samvittighet for at jeg gir henne mme og er redd for hva familie/venner/helsesøster skal si... alle forventer jo at jeg skal amme. Vet det er dumt av meg, men ammepresset er ganske stort. Noen som følger det samme som meg??
Gjest Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 Jeg tror det største ammepresset er det vi kvinner legger på oss selv. Kjenn etter hva du har lyst til. Du kangå over på bare mme + begynne å gi smaksprøver på fast føde, du kan også vurdere å pumpe deg litt å gi det på flaske f.eks i kombinasjon med mme og smaksprøver på mat. Noen ganger hjelper det å amme i et mørkt og stille rom på dagtid. Hvid du fortsatt ønsker å amme bør du bruke lite hull i smokken når du gir flaske. Ikke bry deg om hva andre sier og mener og husk at uansett så handler ikke det å være en god mor om man gir morsmelk eller mme.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 Tusen takk for råd og støtte. Det handler jo om at barnet og mor skal være fornøyd! Jeg pumper meg så mye jeg kan og gir henne det, og på natta vil hun faktisk ha litt pupp
pablo Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 hei, min jente er 4 ,5 mnd og jeg også syns det er kjempedumt å slutte. Så for meg å amme hele sommeren Tenk så enkelt da. Men hun vil heller ikke ha lenger. Og da har ikke hun lagt på seg heller så mye. Har nettopp lagt inn et innlegg på ammedebatten og her...
mor & lillesusa Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 Få resept på nesespray for å få igang melkestrømmen. Da vil de ha pupp. jeg hadde det på akkurat samme måten som du, og begynte å ta nesespray, og hun vil ha pupp igjen. Tror det er fordi hvis de først har fått flaske, så gidder de ikke jobbe for å få ut melka lenger. Kjenner også andre som har brukt denne sprayen med god effekt ) Det er et hormon som tas opp i neseslimhinnen og som stumulerer melkekjertlene til å presse melken ut.
DannyMom Skrevet 8. april 2008 #6 Skrevet 8. april 2008 Syntocinon nesespray!! Be legen ordne resept så fort som mulig. Et kjempebra produkt som har reddet ammingen for meg og mange andre. Ett spray og melka kommer så lett som bare det. Ungen trenger bare å gape. Sikkert dette hun har satt pris på med flaske, at det ikke var så mye jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå