Gå til innhold

til minimark: ang bekkenlåsning

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg vet ikke om jeg er rett minimark, men så innlegget helt tilfeldig da jeg var inne på 150 siste innlegg:)

Jeg hadde bekkenlåsning i uke 18 med marken min. Det var GØRRvondt og bekkenet var på en måte låst, ikek som bekkenløsning som er vondt hele tiden og ved bevegelse.

Det skjedde på vei til ultralydtimen faktisk, kan tenke deg jeg var stilig der jeg kun gikk med beina fra knærne og ned (orka ikke prøve å gjøre noe med bekkenet) tok bussen til Oslo, fikk bytta buss og kom meg åp sjukehuset for å ta ul. Jordmor på sjukehuset lo av meg og sa at man ikke fikk bekkenløsning så tidlig (jeg trodde det var det). Så kome jeg meg tillegen etter jeg kom hjem, fikk henvisning til fysio og låsningen løsnet etter noen øvelser. men jeg hadde bekkenløsning resten av svangerskapet og gikk jevnlig til fysio.

Hei, nå er jeg så "heldig" at jeg har slitt med bekkenlåsning selv, også før graviditeten. Og er vel heldig i den grad at bekkenlåsning finnes det en kjempe effektiv kur for: kiropraktor. En tur til kiropraktor, så er vondten over. ;) ...I motsetning til bekkenløsning som det ikke finnes noen "kur" for...

Symptomene er ganske forskjellige, men leger vet oftest ikke forskjell på de 2, det blir litt for spesialistpreget. Bekkenlåsning merker du med vondt oppover ryggen, og ubehag ved gåing, mens bekkenløsning oftenst gir smerter nedover bena.

Takk for svar begge to!

Jeg lurte litt nemlig, for har vondt i lysken og bakover mot rumpa, samt litt ned i det ene beinet, men har ikke de "vanlige" bekkenløsningsproblemene (sidelengs bevegelser, vanskelig å gå i trapper etc).

Skal til fysio på torsdag, så får vi se. Gir seg hvis jeg holder meg i ro, men..

SORRY jeg så ikke denne før nå jeg...

Jeg var på jobb da det plutselig "sa klikk" i ryggen og det var vanskelig å stå oppreist. Det var i korsryggen det gjorde vondt og hoftene mine ble på en måte helt på skjeve. Den ene hoften stod liksom rett ut mens den andre gikk det ikke an å se.. Hmm litt vanskelig å forklare, men jeg kunne i alle fall ikke stå beint oppreist for å si det sånn.

Jeg fikk beskjed om å bevege meg for det var det eneste som ville hjelpe, men jeg lå så og si tre dager på sofaen for det var så vondt og bevege seg. Vet ikke om dette var til noe hjelp. Bare til å spørre om du lurer på noe mere :D Det gikk i alle fall helt over iløpet av ca 5 dager...men jeg merker at jeg er litt redd for å bruke ryggen for mye i tilfelle det skal skje igjen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...