Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Er så usikker på hvor mange grøtporsjoner jeg skal gi til min lille gutt hver dag. Til frokost/lunsj og middag og kvelds? Er ikke det litt mye?? Når begynte dere med middagsmat? Og ammer dere før eller etter eller gir MM? TAkk for ALLE svar
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 Jeg er også ny i dette grøtgamet... Jeg har bare begynt med smaksprøver 1 gang om dagen, men har tenkt å begynne med middagsmat så snart hun har prøvd grøt i en uke... Ammer før...
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 min kar på 6 mnd har nå v begynt med grøt til... hadde innkjøring på ca 1 uke med smaks prøver for å se hvilken grø han likte/tålte.. Nå gir jeg han god natt grøt ca 80 ml vann og blander med pulver som han får til kvelds sammen med vann. Ellers så får han litt banan og jordbær (glass) på dagen... (bare noen ts) vi har prøvd med middag, men han brekker seg av alle typene, så vi stresser ikke enda:)) Begynn forsiktig og øk gradvis:)
FanteGuri Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 Man skal alltid amme eller gi mme før maten, dette fordi melken fortsatt er den viktigste næringskilden til barnet. Begynn med grøt en gang for dagen, kanskje på kvelden, bruk gjerne 1-2 uker på å komme opp i full porsjon. Når babyen har fått en porsjon grøt en stund, vil du etterhvert merke når det er tid for neste porsjon. Jeg ga vesla grøt morgen og kveld, så begynte jeg med middag, først noen teskjeer, til hun ble vant til smaken, så en passende posjon. Synes det var en god måte å gjøre det på, og nå er hun 10 mnd, og liker det meste hun får å spise, men barna er veldig forskjellige, så det er derfor mange ulike måter å gjøre ting på.
tittentei... Skrevet 4. april 2008 #6 Skrevet 4. april 2008 Min gutt får mer enn det står på pakken.Kommer anpå hvor sulten han er.Merker fort når dem er mette.Noen ganger får han 3 ganger til dagen,ellers bare 2.Litt fruktpure av og til.Prøver og gi han melk før grøten,pga han vil ikke ha melk etter grøten.Middag får han nå! Hvete grøt er akuratt som loff.Bare hvete i den,Anbefaler Havre da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå