Gå til innhold

Skihjelm. Kult eller ukult??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sykkelhjelm er nå en ting, men hva synes dere om skihjelm? Jeg og gubben bruker hjelm når vi står på ski. 90 % av ungene i slalombakken gjør det også, men nesten ingen voksne. Mine barn maste alltid om å få kjøre uten hjelmen før, men etter at vi også begynte å bruke har de helt sluttet med det.

Jeg ser kanskje litt dorky ut, men de er faktisk ganske behaglig å ha på. Dere da damer? Bruker dere hjelm?

Skrevet

Det er vår jobb å gjøre det kult, er faktisk endel kule hjelmer i butikken. Jeg bruker heller litt penger på en fancy hjelm, enn at ungene ikke vil bruke det. Hvilken jentunge er det som ikke vil ha en stilig Kari Traa hjelm da?

Jeg kjører ikke slalom selv så jeg slipper unna den problemstillingen, og skulle jeg forville meg opp i bakken en gang, blir det med alt det beskyttelsesutstyret som er å få tak i ;-)

Skrevet

Uten å være det minste "hysterisk":

-Sykkelhjelm er bra

-Skihjelm er bra

-Klatrehjelm er bra

-Ridehjelm er bra

-Elvepadlehjelm er bra

Det gjelder selvfølgelig både barn og voksne!

HODESKADER er u-kult!

Skrevet

jeg har begynt å bruke hjelm! Blir jo trangere og trangere i bakken og mer og mer folk som ikke kan så godt.. og man vet jo aldri med seg selv heller.. så da er jeg ihvertfall litt mer beskyttet.. og samtidig et godt forbilde for lillegutt!

Skrevet

sikkerhet ser sjelden kult ut, men det er et nødvendig ånde for å beskytte det som er kult; hodet ditt.

Skrevet

Jeg kjører snowboard og bruker selvfølgelig hjelm!

Skrevet

Jr synes det er kult, han er 4 år. Jeg bruker det ikke, for den jeg hadde er for liten. Men hvordan er det å høre inne der da ?

Lurte på å kjøpe, like greit å bruke hjelm som lue egentlig. Men bare man ikke blir helt tunghørt da.

Skrevet

Det er kult. Så flott at du bruker det:o))

Jeg falt i slålombakken for noen år siden og slo hodet veldig, fikk en liten blødning og det hele. Det var IKKE kult, og kan skje hvem som helst. Måtte gå lenge til behandling i etterkant, og det tok tid å komme seg.

SÅ jeg kjører aldri ski uten hjelm.

Skrevet

Jeg jobber med pasienter som har hodeskader...det er ikke kult. Selvfølgelig kan du få hodeskade hvis du bruker hjelm også men jeg ser på hjelmbruk på samme måte som bilstol og bilbelte og reddningsvest på sjøen. Jeg hadde aldri sykklet uten hjelm eller stått i slalombakken uten hjelm. Mine barn skal læres opp fra de er små at hjelm er skikkelig kult!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...