Gå til innhold

Hva gjør jeg?????

Mamma til lille Amalie:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er ikke planlagt, men er veldig glad...jeg er GRAVID....men hva gjør jeg? Jeg går nå siste året på sykepleien og vil bli ferdig, men hva gjør jeg med penger. søknaden for å søke nye studier for å få penger er over....jeg er IKKE keen¨på å kun få den engangsstønaden, det er ikke aktuelt og mine siste måneder i sykepleien er praksis så jobbing går ikke..... er det noen som er i samme situasjon som er har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

For det første så er ordinær søknadsfrist for studier via Samordnaopptak 15. april, så søknadsfristen er ikke ute.

Dersom en skulle bli for sent for dette, så er det alltid ledige plasser på restettorget hver sommer.

Videre, har du en liten bijobb i dag?

Dersom du har inntekt i 6 av de 10 siste månedene før fødselen, så vil du ha opptjent rett til foreldrepenger.

Når du har denne retten vil du få foreldrepengene regnet utifra hvilken stilling du har når du går ut i permisjon.

Det jeg ville gjort:

1. For å sikre meg ville jeg søkt om studieplass nå før 15 april.

2. Om jeg ikke hadde arbeidsinntekt, ville jeg sett om jeg ville fylt opp kravet om 6 av de 10 siste månedene om jeg hadde begynt nå.

3. Uansett så ville jeg forsøkt å få meg jobb. Du trenger ikke informere om at du er gravid (neida jeg er bare feit... ;) ).

Lurer på om du også i dette tilfellet vil klare å få pose og sekk.

Dersom du er student, og får fødselsstipend, så vil du jo også få utbetaling fra NAV. Det tror jeg vil hjelpe på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...