Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Et nydelig navn syns jeg. Hva passer til det? Signe Olava Ylva Olava Vårin Olava Lilje Olava Olava Marie Olava Helén Olava Marisol -finner liksom ingen som jeg faller 100% for. KOM MED FORSLAG!!! Vil helst ikke at begge navn slutter på -a, for det blir så jålete.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 Signe Olava var flott:) Tilde Olava Ane Olava Berte Olava Marie Olava Hanne Olava Sigrid Olava Astrid Olava
Ryddemamma Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 Jeg synes Olava er veldig fint og et originalt navnevalg. Synes derfor det fortjener å stå som første fornavn - lettere at det blir "droppet" om det står som andre fornavn. Olava Marie var fint. Andre forslag; Olava Kristine Olava Martine Olava Eline
Vannmann35 Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 Synes Olave blir litt sånn kjerring... Kjenner jo til den unge artisten Ingrid Olava, men klarer ikke venne meg helt til det navnet - virker så veldig lusekofte og fotformsko... Uansett Vårin Olava var vel det sprekeste forslaget synes jeg :-) Eller hva med: Vivil Olava Lydia olava Sylvelin Olava Vendelin Olava
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #6 Skrevet 4. april 2008 Olava er så flott og sterkt at det må få lov å stå alene.
Vipsenmamma Skrevet 4. april 2008 #7 Skrevet 4. april 2008 Olava er sååå tungt og treigt - skikkelig gammel kjerring.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #9 Skrevet 4. april 2008 Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Russisk horenavn, kanskje ikke like reflektert?? Kan ikke se at jeg har spurt etter meningen om navnet noe sted??? Det er et norrønt navn hvertfall. Enig i at Olava burde stå først. Takk for mange fine forslag, men de kan jeg ikke bruke av ulike grunner (familie, osv) Gjerne flere forslag...
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #10 Skrevet 4. april 2008 Tanteungen min på litt over ett år heter Olava Mari.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #11 Skrevet 4. april 2008 Olava Mari så nydelig det var da. Stemora mi som ikke er så hyggelig heter Anne Mari eller så tror jeg at jeg hadde brukt det. Har hun tantungen din noen søsken? Høres ut som foreldrene har ganske lik smak som meg. (HI)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #12 Skrevet 4. april 2008 Ja, hun har en storebror på 3 år. Han heter Jakob Martinus. Alle navnene er oppkalling etter oldeforeldre på begge sider.
Maya og Mini Skrevet 5. april 2008 #13 Skrevet 5. april 2008 Mormor heter Astri Olava! Jeg synes det er kjempefint, men ikke hun! Hun har lagt ned veto mot at vi bruker det.. Er det ikke rart?? :-)
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #15 Skrevet 7. april 2008 Ja Olava Emine var fint.. Hva syns dere andre om det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå