Gå til innhold

dyne

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

sikkert et rart spørsmål men hvilken dyne velger dere? 2 i en seng? hvor kjøper dere den? Hvilken størrelse? Er jo så mange str. Skal ha både til seng og vugge...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kjøpt høie dyner, skal prøve å ha de i samme seng i begynnelsen, kjøper også lekerind for dagsoving, tenkte jeg skulle kjøpe vogndyner og ha i begynnelsen når de sover sammen, for de er litt mindre, har også kjøpt inn 2 større dyner(80x100) for det er jo ikke sikkert de vil sove sammen, at de forstyrrer hverandre, så for sikkerhets skyld har vi 2 senger også.

madrasser fikk vi anbefalt drykid, har hørt de er bra og holder lenge.

seng størrelse er 120x60, standard størrelse.

så når tvillingene kommer får vi bare prøve oss frem til hva som funker best for dem :):)

Skrevet

Vi har vel nesten gjort som Pluttiplutt. Har kjøpt inn 4 dyner i 65x80, 2 til utebruk (vogn) og 2 til inne (kurv og seng). Har tenkt de skal ligge sammen i sprinkelsenga i begynnelsen, men med hver sin dyne.

Har også kjøpt 2 dyner i 80x100 som de skal ha i hver sin sprinkelseng når de blir 8-9 mnd.

• 4 uker senere...
Skrevet

Den minste dynen er vell 65x80 ja. Flott for vugge og vogn. Er usikker på om jeg skal kjøpe ei større 80x100 til sprinkelsengen og hvor jeg skal kjøpe den...

Baby Dan på barnas hus eller fra Princess eller Kid. Noen med forslag og/eller erfaring??

Skrevet

Vi bruker dundyner fra Turiform til vår datter og fortsetter med det til tvillingene. Er veldig fornøyde med dem. Bruker som regel den minste dynen i begynelsen og i vogn og den større etterhvert.

Skrevet

Hallo.

Har etter 12 uker som tvillingmor gjort meg noen erfaringer..

De skal ha en dyne hver.!! Lurt og velge en stor str til sengen. Barna er ikke så store de første mnd. Blir lett nakent og kaldt i senga hvis dynene er for små. De skal heller ikke ligge med ansiktet mot hverandre pga lite oksygen da de blir liggende og puste hverandre i ansiktet. Disse pastandene fra meg kommer fra barselavd. Mine ligger i fotenden til hverandre, så slipper jeg og tenke på om de ligger mot hverandre. Til vuggen kan du velge en litt mindre dyne

Skrevet

Godt med litt erfaringer ;)

Jeg har kjøpt 2 stk 80x100 til sprinkelsenga, og 2 stk 60x80 til vogna/"stue-senga". Burde nok kjøpe ett sett ekstra til vogna? Da slipper man jo å dra de frem og tilbake..

Har i tillegg investert i en del helsetepper ..blir jo så varmt i sommer sier de..hehe..får vel se på det da ;) Og laken og gulpekluter...de på Princess-butikken ler når jeg kommer inn, for jeg skal alltid ha flere laken og gulpekluter..

Og jeg har ikke engang fått jentene mine hjem enda..haha..snakk om å hamstre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...